הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה קראו היום (שני) להורי הילדים החולים להפסיק את שביתת הרעב בה החלו אתמול. על פי דיווח בחדשות 2, מנהל המחלקה המתפטר, פרופ' מיקי ויינטראוב, כתב להורים מכתב בו אמר: "כמו שביקשתי לפני שהתחילה שביתת הרעב, אני חוזר ומפציר בכם בשם כל חברי הרופאים: אנא הפסיקו את שביתת הרעב. היום ומחר צפוי שרב כבד והסכנה לבריאותכם גוברת מאד". 

"אנחנו יודעים שאתם תומכים בנו ואנחנו מודים לכם בכל יום ובכל רגע על התמיכה הזו. לבקשת ראש הממשלה הוקדם הבג״ץ והוא עתיד להיות כבר מחר, כולנו מקווים שבית המשפט יסייע לנו. אני חוזר ומבקש בשמי ובשם כל הרופאים - אנא הפסיקו מיד את שביתת הרעב".

בעקבות בקשתם של הרופאים מההורים להפסיק את שביתת הרעב, מסרו ההורים בתגובה: "אנחנו מודים לרופאים המדהימים שלנו על הדאגה וברור לנו שהיא אמיתית וכנה. עם זאת חשוב לנו להבהיר לכולם - שביתת הרעב נועדה להעביר את המסר כי איבדנו אמון במערכת הבריאות והנהלת הדסה שמשטה בנו שוב ושוב. הדרישה שלנו ברורה - לא נתפשר על שום פתרון אחר מלבד פתיחת מחלקה בשערי צדק כי אין ברירה אחרת. אנחנו מקווים מאד שבג"ץ מחר יבין את הסוגיה הזו. עד שנדע כי דרישתנו מתקיימת אנחנו מתכוונים להמשיך ולשבות - למען ילדינו ולמען עתיד ירושלים".



שלמה בן דרור ששובת רעב כמחאה על הטיפול בבנו בן השש טען בשיחה עם ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM כי "בכל המאבק הזה אנחנו מנסים להשיג מענה רפואי ראוי לילדים הטהורים האלה. שביתת הרעב שפתחנו יחד עם שמונה הורים קוראת בזעקה כי איבדנו את האמון במערכת הבריאות. איבדנו אמון בהנהלת הדסה. אנחנו חווים דיסאינפורמציה מכוון שמגיע מכיוון שמשרד הבריאות והנהלת הדסה כדי להציג תמונה לא נכונה כשהם טוענים שמוכנים להחזיר את הגלגל לאחור כשפועל נעשה ההיפך".
הוא הוסיף: "לאורך כל הדרך ביקשנו שהרופאים יוכלו לקבל את התנאים לטפל בילדים שלנו כראוי. בחצי השנה האחרונה עברנו מסע ייסורים שהגיע לשיאו בפגישה עם נשיא המדינה". לדבריו, ההורים לא צד בעניין במריבה. "אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבור הילדים שלנו", אמר, "הרופאים צודקים - הם נאבקים על הבריאות של הילדים שלנו ועל טיפול נכון בהם. מעבר לכך נחשפנו שהצד השני משקר ואי אפשר לסמוך עליו. אם עושים משא ומתן וחמש דקות לאחריו נעשים פעולות הפוכות אז איבדנו את האמון במערכת".


רוטשטיין: אם בג"ץ יקרא להתכנס לפתרון מוסכם, הדסה תמלא את חלקה


מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר בראיון מיוחד למעריב כי לדעתו "מדובר ברשומון, שצמח ויצא משליטה מבלי שהייתי ער אליו, עד שהגיע לנקודת פיצוץ", אומר מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, בראיון מיוחד ל"מעריב־השבוע", על משבר הרופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים. 
"הכל החל ב־18 באוקטובר 2016. אמרתי למנהל המחלקה ההמטו־אונקולוגית פרופ' מיקי ויינטראוב, שאני רוצה לקדם את ד"ר פולינה סטפנסקי למנהלת מחלקת השתלת מח עצם מבוגרים, וביקשתי לקיים איתו".
"ב־26 באוקטובר פנתה ד"ר סטפנסקי לפרופ' ויינטראוב על דעת עצמה וכתבה לו שהיא מכינה טיוטה להצעה מטעמה, לאחד את כל ההשתלות בבית החולים תחת קורת גג אחת. הנייר הזה לא הוצג בפני. אני משער, ברמה גבוהה של ביטחון, שזה גיבש אצלו סופית את דעתו שזו כוונת ההנהלה, ומפה המצב הידרדר ללא שליטה. בין השאר, נעשתה באותו שבוע התכתבות של פרופ' ויינטראוב למנהל ביה"ח שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, שנמשכה ברציפות וכללה תוכנית להעברת המחלקה בשלמותה מהדסה לשערי צדק. 
"לאחר שלושה שבועות, ב־14 בנובמבר, הגיע פרופ' ויינטראוב לפגישה איתי והודיע שהוא וצוות המחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים, החליטו לעבור כגוף אחד לבית חולים שערי צדק. עם יציאתו מהחדר, הרמתי טלפון לפרופ' הלוי ושאלתי אותו אם זה נכון והכיצד. הוא אישר שאכן מתקיימים מגעים. כל זה בוצע, כמובן, מאחורי גבי".

אם יתאפשר לך לשבת עם פרופ' ויינטראוב לשיחה בארבע עיניים, מה תגיד לו?
"הייתי אומר לו: מיקי, טעיתי. לא הבנתי ששנינו ברשומון. אם נחזיר את האמון בין שנינו, נוכל להתלכד לפתרונות שהם אכן לטובת הילדים".
מה אתה מצפה שבג"ץ יעשה?
"אני מצפה שבג"ץ יקרא לצדדים, כמו שעשו הנשיא, ראש הממשלה ושר הבריאות, להתכנס לפתרון מוסכם. אם קריאה כזו תישמע, הדסה תמלא את חלקה".