באיחור ניכר ובדקה התשעים, התעוררו בתי החולים הממשלתיים להביע תמיכה בהדסה ובמשרד הבריאות ולצאת בביקורת חד משמעית כנגד הרופאים שנטשו את הילדים חולי הסרטן בהדסה במכתב שפרסמו. מנהל הדסה שנשמע הערב (שני) שבע קרבות ומותש, הגיב בחיוב למכתב וציין שהוא מעודד אותו וממנו ברמה האישית והמקצועית ושהוא מעורר בו תקווה. בשל המועד המאוחר שבו נשלח המכתב, יהיה קשה להשתמש בו בהליך המשפטי שאמור להתקיים בזמן הקרוב.

מרגע התגייסות מנהלי בתי החולים הממשלתיים נוצרו במערכת הבריאות שני מחנות. האחד  של התאגדויות של רופאים ובראשם ההסתדרות הרפואית בישראל שמביעים תמיכה שדווקא גדלה לאחרונה ברופאים שנטשו את הדסה, והמחנה שני שהתעורר ערב הדיון של בג"צ, - של  הנהלות של בתי החולים הציבוריים שיצאו עכשיו ולראשונה בהצהרת תמיכה בהנהלת הדסה ובמשרד הבריאות.

מכתב  התמיכה שנשלח הערב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוא מטעם פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים בישראל ובחתימתם של  שמונה מנהלי בתי חולים מתוך 25 בתי חולים ממשלתיים: מנהלי בתי החולים תל השומר, רמב"ם, בני ציון, ברזילי, בית חולים גליל מערבי, המרכז הרפואי הלל יפה, בית חולים פורייה ובית חולים וולפסון.

פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: פלאש 90
פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: פלאש 90

במכתב מתואר המשבר כ"משבר שלא היה כדוגמתו בעבר" שהביא לשיח בין מנהלי בתי החולים וראשת מנהל הרפואה בישראל ד"ר ורד עזרא שבסופו סוכם על גינוי של הצעד החריג בו נקטו ששת הרופאים ושלושת המתמחים שנטשו מחלקה לטיפול בילדים חולים סרטן בהדסה.

"אנו סבורים כי המעשה אשר נעשה אינו עומד בקנה אחד עם הערכים הניהוליים שלנו. לא עולה על דעתנו שנכון או מותר שקבוצת רופאים בראשות המנהל תיטוש כאחד את המחלקה ותביא לקריסתה, יהא אשר יהא המניע, ותגרום להפסקת הטיפול בילדים החולים במחלה כה קשה ומורכבת ולסכן את חייהם".

עוד נכתב: "אנו תומכים לחלוטין בעמדת מנכ"ל משרד הבריאות הקובעת שהמשרד יעשה ככל יכולתו על מנת להשיב את הרופאים למחלקה האם בהדסה ולשקם את המחלקה ואת מקומה החשוב כמחלקה המטו-אונקולוגית מובילה בירושלים, כפי שהיה טרם המשבר". 

"אנו קוראים לכל המעורבים להתעשת ולהיענות למאמצי משרד הבריאות על מנת להבטיח רצף טיפול בילדים החולם ולתת תקווה להם ולבני משפחותיהם", נכתב בסיום.

מנכ"ל בית חולים הדסה פרופסור זאב רוטשטיין מסר ל"מעריב" בתגובה להתגייסות מנהלי בתי החולים הממשלתיים: "לאחר שישה חדשים, שאני כמנכ״ל הדסה חש בודד, חודשים בהם אני מעומת אישית עם קבוצת רופאים שניסו מאחורי גבי להעביר מחלקה שלמה לטיפול בסרטן בילדים לבית החולים שערי צדק, התפטרו ונטשו את חוליהם המאושפזים. ועם הורים לילדי סרטן היורים עליי אש ישירה ופוגענית , כאשר פי סכור ואני רק חוטף מהם עלבונות שאין הדעת סובלת, הגיע היום מכתב מנהלי בתי החולים הממשלתיים כמשב רוח רענן של תמיכה מקולגות המנהלים את בתי החולים הטובים במדינה. הודעת המנהלים מוכיחה שלא הכל אבוד במדינתנו".

[15:31, 26/6/2017] נייד דסק: [15:31, 26/6/2017] נייד דסק: