כתב הפלילים בוקי נאה התייחס הבוקר ב-103FM (שלישי) לחשד לחיסול שאירע הלילה באשקלון כאשר אדם נמצא ללא רוח חיים בתוך רכב שעלה באש, ככל הנראה לאחר שהתפוצץ. "העולם התחתון נתן למשטרה בוקס בפנים והרס לו עבודה של עשרות שנים. לאורך זמן, הפשע ניצח את המשטרה בגדול. הרצח הזה הופך להיות שיחת היום בכל בתי הסוהר ובין כל הפושעים בישראל, והמסקנה היא שאסור להיות עד מדינה.

כתב הפלילים הוסיף על ההשלכות של האירוע בעתיד: "כל המושג של עד מדינה קיבל הבוקר מכת מוות. המשטרה רצה לשופט להוציא צו איסור פרסום על שם הנרצח ולא על שם החשודים".

 

נאה דיבר על זהותו של ההרוג בפיצוץ וקשריו לעולם התחתון. "אחת מפרשיות הפשע הגדולות ביותר שהיו אצלנו שהמשטרה הצליחה לפצח. לפני שנתיים עמדה אישה עם ילדיה ברחוב ומתנקש רצח אותה בגלל שבעלה חצה את הקווים והפך לעד מדינה. הילדים גדלים בלי אמא, אך יש להם אבא שקיבל את כל ההטבות וההגנה מטעם המדינה. הפושעים כאמור, לא שכחו ולא סלחו לאותו האבא ולפנות הבוקר הוא פוצץ ונהרג ברכבו. הנקמה הזו הייתה לשיעור ואזהרה לכל הילדים של הפושעים הטוענת כי אם אבא שלהם יהיה עד מדינה - זה הסוף שלהם", אמר.
 

על תדמית המשטרה שנפגעה: "הרצח מראה שלמרות כל מאמצי המשטרה, הפושעים חזקים יותר. כשהפושעים רוצים לעשות פעולת טרור לתדמית המשטרה הם מצליחים. מעתה למשטרה יהיה קשה להשיג עדי מדינה. האירוע הזה ייצרב בעולם הפשע בגלל זהות הנרצח. גם בפושעי העבר וגם בפושעי העתיד ואינני יודע כמה מאמצים יידרשו למשטרה כדי לאבטח עדי מדינה מעתה ובכמה יעלה למשטרה לשלם לעדי מדינה כיום. האירוע הזה הוא נוקאוט שהפושעים נתנו למשטרה. עד המדינה יודע שהוא מוגן כי הוא חבר של המשטרה, אך גם כשאתה גורם להעיד וגם כשהסיפור נגמר ישנם כאלו שלא שוכחים ולא סולחים".
 
הרכב שעלה באש בפיצוץ באשקלון. צילום: מד"א


כאמור, אדם נמצא הלילה ללא רוח חיים בתוך רכב שעלה באש, ככל הנראה לאחר שהתפוצץ, בשדרות דרום אפריקה באשקלון. צוותי ההצלה שהגיעו לזירה איתרו אותו עם כוויות קשות על גבי גופו, ללא סימני חיים, וקבעו את מותו בזירה. כוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום כתוצאה מהדיווח על הפיצוץ החלו בחקירת האירוע, כאשר החשד העיקרי הוא שמדובר בחיסול. 
 
בשלב זה זהותו של הקורבן אינה ידועה בוודאות, יחד עם זאת, ישנו חשד כי הוא היה יעד מודיעיני של המשטרה, כאשר על פי ההערכה, מדובר בעבריין מוכר מאוד ששימש כעד כנגד ארגון פשיעה, וככל הנראה היה קשור לפרשה חמורה שהתרחשה בדרום. 
 
פאראמדיק מד"א, אריאל פלאוט, שהגיע למקום האירוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב בוער ולא ניתן היה להתקרב אליו. לאחר פעולות של הכבאים ראינו בכיסא הנהג גבר עם כוויות קשות שהיה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

ערך: איתמר זיגלמן