הכנסת אישרה היום (רביעי) את "חוק הג'ובים", שמבטל את הדרישה מפוליטיקאים-לשעבר להציג כישורים מיוחדים רלוונטיים כדי להתמנות לדירקטורים בחברות ציבוריות. שני אנשים שלא התלהבו מהחוק, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' והעיתונאי רון קופמן, מצאו את עצמם דווקא מתעמתים על רקע העברתו בקריאה ראשונה. 

"חרפה בושה וכלימה", כתבה ח"כ יחימוביץ' בתגובה לציוץ כתב מעריב אריק בנדר על אישור החוק בקריאה מלאה. אך הפוליטיקאית הותקפה תוך זמן קצר על ידי קופמן. "החרפה והבושה היא במציאות לפיה חצי מחברי האופוזיציה לא באו להצביע. על מה משלמים לכם בדיוק? על ציוצים כמה טובים? הגעלתם כרגיל", צייץ.

יחימוביץ' הגיבה ושאלה "למה אתה מגיב בבוטות כזאת למי שכן הצביעה נגד?". קופמן השיב: "את לא סיעת יחיד. אם הנהגת המחנה הציוני לא מסוגלת להביא את כל חבריה + שותופתיה לאופוזיציה להצבעה כזו, אז חבל"ז על הכנסת. אין צורך בה". 

ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ניסה להגן מוקדם יותר על החוק ואמר: "זה לא ג'וב. איזה ג'וב יש פה, ריבונו של עולם. זה עבדות. אדם שנכנס להיות חבר דירקטוריון זה לא ג'וב. הוא לא מקבל משכורת ולא כלום. הוא בא לישיבות ומקבל אלף שקל לישיבה. הוא צריך ללמוד חומר ויש לו אחריות דירקטוריון. קוראים לזה חוק ג'ובים כדי להמאיס אותו על הציבור. הביקורת היא דמגוגיה של מי שרוצה להנציח את שלטון הפקידות".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) אמרה בדיון: “לא משנה כמה תעטפו את ההצעה בעטיפות של מתיקות. זה חוק ג’ובים, זה חוק של שחיתות. החברות הציבוריות תהיינה מושחתות ותעבודנה בשרות הפוליטיקה ואולי גם בשירות של אנשי עסקים".

 
ח"כ דוד ביטן. "זה לא ג'וב, זה עבודת פרך". צילום: פלאש 90