שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, האריך פעם נוספת את תקופת הרחקתו של ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו מבניין העירייה והותיר על כנם את תנאי שחרורו בערבות עד ליום ל-10 באוגוסט 2017, זאת כשהוא מאמץ את עמדת המשטרה לפיה במהלך הרחקתו מהעירייה נחשפה תת פרשיה נוספת הקשורה לראש העירייה וכן נעשו מצדו של בן חמו שני ניסיונות לשיבוש הליכי חקירה. 


 
כזכור בן חמו נעצר בתום חקירה סמויה שניהלה המשטרה בחשד למגוון עבירות שחיתות ציבורית, בהן קבלת שוחד מרמה בנסיבות מחמירות וגניבה בידי עובד ציבור והכל לאורך שנים ובמסגרת תפקידו כראש עיריית כפר סבא. בן חמו נמצא בהרחקה מהעירייה ומעובדיה כבר ארבעה חודשים וחצי ומאז חודש פברואר, עת שוחרר ממעצר. 
 
בדיון ציין נציג המשטרה, רפ"ק לירן וקסברגר כי לאחר חקירה סמויה ארוכה יצאה החקירה ב-13 בפברואר לשלב הגלוי שלה ומאז נאספו חומרים רבים המחזקים את הראיות ומבססים את החשד החמור נגד בן חמו. 
 
באי כוחו טענו כי בבקשה מוגזמת וחסרת כל הגיון והציגו מצבים דומים לכאורה של ראשי רשויות שנעצרו ע"י המשטרה ושררו בתנאי ערבות והרחקה לתקופה מוגבלת. 
 
השופט מיכלס החליט לקבל את בקשת המשטרה וקבע כי "הופניתי למסמכים שנאספו במהלך השבועות האחרונים ומצאתי שאכן קיים חשד סביר שנעשו לפחות שני ניסיונות לשבש את החקירה בדרך זו או אחרת. אני סבור שאין להקל ראש באותם מסמכים, כאשר עד כה נחקר החשוד לגבי אחת הפעולות שנעשו על פי החשד".
 
"תשומת לב מיוחדת יש לתת לתת פרשיה נוספת הנחקרת במקביל ובשלב זה מצאתי שלא כדאי להרחיב את הדיבור לגביה", הוסיף השופט מיכלס.