לאחר הודעת וועדת השחרורים על כך שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יזכה לשחרור מוקדם, אמר היום (חמישי) מקורבו, רוני בר-און, בתכניתו של בן כספית ברדיו 103FM כי להערכתו "לא יוגש ערעור בנושא". בתוך כך, עורך דינו של אולמרט אלי זהר אמר כי לדעתו יש אפשרות "שמישהו חימם את הפרקליטות ולכן היא נזעקה בנושא במהלך חודש מאי האחרון".   



"לא דיברתי איתו. הוא מאוד מרוצה כרגע. כנראה שלא יהיה ערעור, זו ההערכה שלי. להערכתי, הם לא רצו להגיב באופן אמוציונלי, אלא העדיפו להראות שהם ישקלו, אבל שעון החול מתקתק".



"זה נראה כמו מערכה רב זרועית נגדו. קודם עשו סיפור דרמטי כאילו פתאום הוא כותב ספר, זאת למרות שבשב"ס יודעים שקרוב לשנה הוא עושה זאת, ופתאום יצרו דרמה של ממש, שבועיים לפני ההופעה מול הוועדה".



לטענתו, "אולמרט לא עשה עבירה משמעתית. על זה הוא כבר נענש כאשר נשללו לו חופשות וביקורים. למעשה, באמצעות ההתנהגות שלו בכלא, ועל ידי שיתוף הפעולה שלו עם העובדת הסוציאלית, הוא לקח אחריות על מעשיו, וזה חלק בלתי נפרד משיקולי ועדת השליש - הכרה באחריות למעשה שלך".



בהתייחס לדיווחים על הירידה המשמעותית במשקלו של רה"מ לשעבר, אמר מקורבו כי "ראיתי אותו יומיים לפני האשפוז שלו. בעקבות האימון הגופני שהוא עושה, בו הוא רץ עשר קילומטר שלוש פעמים בשבוע, הוא חש סחרחורת, כאב בכתף ורצון להקיא. הבדיקה הרפואית שללה התקף לב. אני רואה אותו בביקורים עם ג'ינס וחולצה, הוא נראה בסדר. אם ישימו עלינו את החליפה של הבית חולים גם אנחנו נראה ככה".



לדברי בר און, על משפחתו של אולמרט עברה תקופה לא קלה: "זה עסק מורט עצבים למשפחה. התקופה הזו עברה לאט. יש שם 12 נכדים, כאשר הבולטות שלו היא לא רק בציבוריות, אלא גם במשפחה עצמה. ביום ראשון ברוך השם הוא יחזור לביתו".



 


עורך דינו של אולמרט: "לא ברור למה הפרקליטות נזעקה"


 אלי זהר, חברו ועורך דינו של אולמרט, סיפר לאחר החלטת הוועדה לשחרורים כי "זהו יום שמח". הוא סיפר כי "אני הייתי אצלו כל יום ראשון ורוני בא בימי שני. גם אנחנו יוצאים מבית הסוהר. ריצינו עונש מאסר למרות שהתקלחנו וישנו בבית".

לטענתו, "קשה לי להבין מדוע הפרקליטות נזעקה. אולי מישהו חימם אותה או שהעבירו לה נתונים לא מדויקים. כל המהלכים האחרונים היו מוזרים ולא שגרתיים, ובניגוד לכל שהתרחש במשך שנה. בעוד כמה חודשים נדע הכל". 

לדבריו, "אני לא חושב שפרקליטה שהחלטה מתקבלת נגדה צריכה להגיד משהו. לפי ההחלטה אולמרט זכאי לשחרור מוקדם, וכל הפרשה של הספרים נוגדת את התהליך שהיה מאז המאסר. באנו על סיפוקנו מהשחרור, וגם הנימוקים מחזקים כמעט כל טיעון שטענו".