בעיצומו של משבר הרופאים המתפטרים מבית החולים הדסה שבירושלים, מתברר הערב (חמישי) כי לפני הודעת ההתפטרות מבית החולים, הציע מנהל המוסד הרפואי, פרופסור זאב רוטשטיין, לשתיים מהרופאות המתפטרות מענקי מחקר בסך 100 אלף דולר, זאת כדי שיישארו במחלקה ושלא יעזבו את תפקידן, כך לפי דיווח בחדשות ערוץ 2. בתגובה, החליטו השתיים לדחות את הצעתו של מנהלם לשעבר.



לפי הדיווח, רוטשטיין פנה לד"ר מירה חריט ולד"ר איריס פריד והציע להן את המענק שאמור היה לכלול טיסות לכנסים בחו"ל, בין היתר. לטענת הרופאים המתפטרים זה היה ניסיון לפלג אותם מפני שההצעה הועברה רק לחלק מהם.



פרופ' וינטראוב. לטענת הרופאים המתפטרים הצעתו של רוטשטיין הייתה ניסיון לפלגם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
פרופ' וינטראוב. לטענת הרופאים המתפטרים הצעתו של רוטשטיין הייתה ניסיון לפלגם. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מבית החולים הדסה נמסר בתגובה מדובר ב"הצגה ששקרית ומעוות של העובדות. מדובר כסף שאותו התחייב רוטשטיין להעביר במענה לדרישותיו של פרופסור ויאנטרוב. הכסף נועד עבור העסקת אחיות מחקר, כינוסים מחקרים והוראה. הניסיון לתאר את רצונו הטוב של פרופסור רוטשטיין בפבואר, עוד בטרם ההתפטרות האינדיבידואלית המתואמת של הרופאים, כניסיון 'לפתות' את מי מהם להישאר, הוא שקר גס".



כזכור, בתחילת חודש מרץ הגישו חמישה רופאים בכירים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים את התפטרותם עקב חילוקי דעות בין מנהל בית החולים פרופסור רוטשטיין לפרופסור וינטראוב, מנהל המחלקה, מהלך שגרר אחריו מחאה המונית, שאליה הצטרפו הורים לילדים חולי סרטן שטופלו במחלקה.