מיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים יצאו היום (שישי) לחופשת הקיץ ביחד עם כ-130 אלף עובדי הוראה, מתוכם כ-17 אלף גננות וגננים, ויצטרפו ל-700 אלף תלמידי העל יסודי שיצאו לפני כשבועיים לחופשת הקיץ. שר החינוך, נפתלי בנט, ברך את התלמידות והתלמידים ואמר: "אני מאחל לכל אחת ואחד מכם חופשה נעימה, בטוחה ומשמעותית".



בנט הוסיף: "נצלו את הקיץ לבילוי עם המשפחה ועם החברים. צאו אל הים ולטיולים ברחבי הארץ, תיהנו מהנחלים ומהנופים הנפלאים של ארצנו. ולא לשכוח, בין לבין, לשלב גם קריאה של ספרים. הקיץ יכול להוות בשבילכם הזדמנות טובה כדי להתפנות לפעילויות אלה, שלא פעם, המכשיר הנייד תופס את מקומם. קיץ מהנה, שמרו על עצמכם".



מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר: "עובדי הוראה יקרים, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להוקיר את עבודתכם החינוכית הברוכה שנעשתה לאורך כל השנה. חופשת הקיץ תהווה בעבורכם הזדמנות לבילוי עם המשפחה ולעיסוק בתחומים מהנים אחרים. אני מאחל לכם חופשה נעימה".



השר בנט. איחל לילדים חופשה מהנה. צילום: אבשלום ששוני
השר בנט. איחל לילדים חופשה מהנה. צילום: אבשלום ששוני



"ואתם תלמידים יקרים, אני רוצה לאחל לכם חופשת קיץ מהנה ומלאה באתגרים. נצלו את הזמן לטובת פעילויות בתנועות נוער ולתחביבים. השנה, פתחנו את בתי הספר של החופש הגדול גם לכם תלמידי כיתות ג'. יחד עם חבריכם מכיתות א' ו- ב' תהנו ממגוון רחב של פעילויות חינוכיות עשירות".



בתוך כך, יש לציין כי משרד החינוך המשיך השנה ביישום הרפורמה סייעת שנייה בגנים, הקטנת מספר תלמידים בכיתה, ביישום התקצוב הדיפרנציאלי ובהרחבה של הערכות החלופיות.



בנוסף, במשרד מציינים כי לפי מבחני המיצ"ב, מערכת החינוך היסודית עלתה בהישגים הלימודיים והחלה בצמצום הפערים ומדגישים את העלייה במקצועות אנגלית ומתמטיקה. באנגלית נרשמה עליה של 18 נקודות מ-524 ל-542 ובמתמטיקה נרשמה עלייה של 9 נקודות מ-545 ל-554.