חבר הכנסת אראל מרגלית הגיע הערב (חמישי) למשרדי להב 433 על מנת למסור עדות בפרשת הצוללות. מרגלית היה בדרכו לפגישה בערבה כחלק מקמפיין הבחירות לראשות מפלגת העבודה, אולם נאלץ לבטל אותה ולחזור על עקבותיו. 


פרשת הצוללות, שכבר הפכה לפרשת כלי השיט וקיבלה את הכינוי פרשה 3000 עוסקת ברכישת צוללות מתאגיד טיסנקרופ הגרמני, אותו ייצג בישראל מיקי גנור, שבעצמו יוצג על ידי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו האישי ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
 במסגרת החקירה נבדק חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש הצוללות מסדרת דולפין AIP וספינות סער 6 מחברת "טיסנקרופ" הגרמנית, קבלת שוחד וניגוד עניינים. החשודים הפליליים בפרשה הם עורך הדין דוד שמרון, איש העסקים מיקי גנור, ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר "צ'ייני" מרום.

כבר זמן רב שמרגלית לוקח חלק פעיל בחקירת פרשת הצוללות ולמרות שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בפרשה, הוא אינו מרפה וממשיך לטעון כי ראש הממשלה מעורב בפרשה. בעבר העביר ח"כ מרגלית מידע על אודות מעורבות בכירים ישראלים בשינוי שם החברה של המספנה הגרמנית טרם העסקה, וכן מעורבות בעייתית של גורמים עוינים, בהם שר ההגנה הלבנוני, בבעלות התאגיד הגרמני והחברה הבונה לישראל את ספינות "סהר 6". 


"ספין שמטרתו ניסיון להציל את מצבו הפוליטי"




מפלגת הליכוד הגיבה לעדות ומסרה: "אין לנו כוונה להתערב בפריימריז של מפלגת העבודה ולכן לא נתייחס לספין המביך של מרגלית, שזימן את עצמו למשטרה במטרה אחת: להציל את מצבו הפוליטי".

"רכש הצוללות התבצע על פי כל הנהלים. מוטב שמרגלית יניח לרשויות החוק, שכבר הבהירו שרה"מ נתניהו אינו חשוד בנושא, וימצא דרכים אחרות להישרדותו הפוליטית", לשון התגובה.