הבוקר (ראשון) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט צפוי לעבור את שערי כלא מעשיהו, מבפנים החוצה, ולעבור ממעמד של אסיר לאדם חופשי. שעה מוקדמת זו, לאחר השכמת הבוקר בבית הסוהר, תואמה עמו מראש, לאחר שנודע ביום חמישי האחרון כי ועדת השחרורים החליטה לקצר בשליש את עונשו וכי הפרקליטות החליטה לא לערער על קביעה זו. 

לבקשת שירות בתי הסוהר (שב"ס) ובתיאום מול מערך האבטחה בשב"כ, האמון על הליווי של ראש הממשלה לשעבר, הוחלט כי מיד לאחר שיתעורר, ייצא אולמרט מתאו שבאגף 10, ולאחר שישתה כוס קפה ואולי גם יסעד ארוחת בוקר קלה, הוא ימשיך במסלול "טופס הטיולים" שלו, עד להחתמה על שחרורו לחופשי.
בשב"ס ביקשו להקדים את השחרור ככל שניתן וזאת כדי למנוע חיכוך עם אסירים שיוצאים לעבודה, כמו גם למנוע ככל שניתן מהשפעות והפרעות מיותרות לפני השחרור.

על פי התכנון, שישתנה בהתאם לדרישות השב"כ, ימתינו המלווים לאולמרט ביציאה הראשית של הכלא, אולם לא מן הנמנע כי תידרש ברגע האחרון הוצאתו מהשער האחורי, שאינו נגיש לאזרחים ולאנשי תקשורת.

"יש לו קשרים מספיק טובים כדי לתאם מי ילווה אותו"
במשפחת אולמרט שומרים על פרופיל נמוך ומסרבים לחשוף מי יגיע ללוותו ביציאה מהכלא. "אני לא מתכוונת לשתף אתכם בזה", אמרה רעייתו עליזה. "ממני לא תקבלו פרטים בנושא. מצטערת".
מה שכבר ברור הוא שאחיו של ראש הממשלה לשעבר, ירמי אולמרט, לא יגיע לשערי הכלא משום שהוא יהיה עמוס באותו בוקר. "אני מארח משלחת מצבא קפריסין, שבאים אלינו, לארגון גימלאי צה"ל, ויש לי כרגע מה לעשות. אשוחח עם אהוד במהלך היום", אמר האח. "אני לא מוטרד מהשאלה מי יבוא לקבל את פניו ביציאה. יש לו אישה, בנים גדולים ובנות גדולות. הכל יהיה מסודר. הוא היה ראש ממשלה, יש לו קשרים מספיק טובים בשביל לתאם את זה. לדעתי הם בטח מתאמים שייצא מוקדם כדי להימנע מלחץ. אני לא רץ אחרי הדברים האלה. הוא לא צריך בייביסיטר".

עליזה אולמרט. עדיין לא ברור מי מבני המשפחה יגיע לאוספו. צילום: מיכל פתאל, פלאש 90
ירמי אולמרט מספר כי שוחח עם אחיו אהוד ביום חמישי בערב. "בוודאי שהוא שמח על ההחלטה לקצר את עונשו אבל חבל לדבר על זה סתם", אמר אתמול. "כרגע אני לא יודע לאן הוא מתכוון להגיע".
אבל יציאתו של אולמרט מהכלא לא שמה סוף למהומה שגרמה פרשת המסמכים שראש הממשלה לשעבר הוציא מהכלא ללא רשות. הביקורת שמתחו חברי ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר על תפקודו של שב"ס בפרשה זו גורמת לזעם בשב"ס. "יש לנו השגות על קביעת ועדת השחרורים שבה נטען כי המסמכים עברו מתחת לרדאר שלנו ושאנחנו אפשרנו לזה לקרות", אומרים בשב"ס. "זה לא נכון אבל כרגע אנחנו לא מתכוונים לעסוק בזה. יש כאן טעויות מהותיות וכעת תפקידה של המשטרה להוכיח את הדברים במסגרת הבדיקה, ובהמשך אם תאושר החקירה".