גל החום הכבד שהחל בסוף השבוע יגיע מחר לשיאו ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות. היום (ראשון) נרשמו עומסי חום קיצוניים בעיקר בפנים הארץ ובהרים ובמישור החוף היתה לחות גבוהה. במהלך היום חל זינוק בפניות למד"א של אנשים שחשו ברע בשל החום הכבד. במד"א ציינו שהוענק טיפול ל-77 בני אדם שחשו חולשה, ל-75 נוספים שהתעלפו ול-14 שהתייבשו, בהן נערה כבת 17, שעסקה בחפירות בפארק אריאל שרון. היא פונתה במצב בינוני לבית החולים שיבא בתל השומר. במד"א ציינו עוד שלעומת ה-2 ביולי אשתקד – אתמול חל גידול של קרוב לפי-2 בנפגעים בשל גל החום הכבד.



החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רינת רחמים, מסרה שבכמה אזורים היו עומסי חום קיצוניים במיוחד: בגלגל בבקעת הירדן נמדדו 45 מעלות, ביוטבתה בערבה – 44.5, בפראן בערבה – 43.5, באילת – 42, בכנרת – 42, בדרום רמת הגולן – 38, בשפלה – 36.5, בירושלים ובצפת – 36 ובתל אביב – 31. רחמים ציינה עוד שמחר צפויה עלייה נוספת, של כמעלה, במידות החום ובפנים הארץ ובהרים צפויים עומסי חום קיצוניים. 

ביום שלישי תחול ירידה קלה ביותר בטמפרטורות, אבל עומסי החום הכבדים יימשכו וכמעט שלא נחוש בשינוי. רק ברביעי צפויה ירידה משמעותית יותר, של 3-2 מעלות, במידות החום. רחמים מסרה עוד שעל פי התחזית, ביום חמישי נרגיש בהקלה הגדולה, כאשר תחול ירידה של 5-3 מעלות במידות החום והן כבר יהיו ממוצעות לעונה.
 
מזג האוויר הלוהט לא הביא המונים לחופי הרחצה בתל אביב. מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיקי בתל אביב, מסר שככל הנראה בגלל החשש מפני המדוזות והחום הכבד, החופים לא היו מלאים במתרחצים. "אנשים העדיפו את המזגנים, מאשר את החום הכבד", העריך מציל ותיק נוסף. בתוך כך, היום אירעו ארבעה אירועי טביעות של מתרחצים בים ובבריכה.

פחדו ממדוזות. חוף הים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
פחדו ממדוזות. חוף הים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

 

היום הקשה החל בשעה 7.07, כאשר התקבל דיווח על אישה כבת 86, שנמשתה מהים בחוף הנפרד בתל אביב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א פינו אותה לאחר טיפול ראשוני, במצב קשה לבית החולים איכילוב, כשהיא מורדמת ומונשמת. "כשהגענו למקום, על קו הים, שכבה אישה מבוגרת בהכרה מעורפת לאחר שנמשתה מהים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח וניידת טיפול נמרץ שהגיעה במקביל המשיכה להעניק לה טיפול רפואי מתקדם, שכלל הרדמה והנשמה ופניתה אותה לבית החולים", סיפר חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, צבי חמיש.
 
לאחר כשעה בלבד התקבל דיווח על אירוע טביעה בחוף הסלע בבת ים. חובשים ופארמדיקים של מד"א שהוזנקו למקום נאלצו לקבוע את מותו של גבר כבן 70. "על קו החוף שכב גבר, לאחר שנמשה מהמים על ידי המציל. הוא היה ללא דופק וללא נשימה. התחלנו מייד לבצע פעולות החייאה מתקדמותולאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו במקום", סיפר חובש רפואת חירום במד"א, הדר סער. בחוף עין בוקק בים המלח, טבעה אישה כבת 60. היא פונתה על ידי מסוק מד"א במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כאשר היא מורדמת ומונשמת. באירוע נוסף, בחור כבן 30 טבע בבריכה בקיבוץ במועצה האזורית מנשה. הוא פונה על ידי מד"א במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה, כשהוא מורדם ומונשם.