מסתמן מבוי סתום בגישור הנוגע לתביעה שיזמה עמותת "הילדים של מיקי", הכוללת הורים לילדים חולי סרטן, שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים "הדסה", בעת היותה תחת ניהולו של פרופסור מיקי ויינטראוב, לבין הנתבעים, שבראשם משרד הבריאות והעומד בראשו השר יעקב ליצמן, ובית החולים, והעומד בראשו המנכ"ל פרופסור זאב רוטשטיין. בתוך כך, מקור מוסמך ממשרד הבריאות טען כי "ההצעה העדכנית ביותר של משרד הבריאות הייתה פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית עם הצוות המתפטר בהדסה, "הצעה שהרופאים סירבו לה", לדבריו.



מקור שנכח בפגישה אמר ל"מעריב": "ליצמן אמר שהוא מוכן לממן מונית לילדים חולי סרטן לבתי חולים במרכז. ההורים אמרו לו שהוא לא קורא את המפה נכון ולא מבין את שיקולי הרופאים. והוא ענה להם שמנהל שערי צדק, פרופסור יונתן הלוי עשה לכאורה את כל הבלגן הזה".  כזכור, התביעה המרכזית של ההורים היא פתיחת מחלקה המטו אונקולוגית חלופית בבית חולים שערי צדק שבירושלים, והעברת הצוות המתפטר לעבוד שם. 



מחר יעדכן המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, את בג"ץ לגבי מסקנותיו, כאשר עם הגשת העדכון ייערכו הצדדים לאפשרות של קידום המשך דיון בנושא בבג"ץ ביום שלישי.



ליצמן. התפרץ על ההורים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליצמן. התפרץ על ההורים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאור העובדה שככל הנראה לא צלח הגישור בין הצדדים, העניק בית המשפט ארכה נוספת, וככל הנראה אחרונה, לפתור את הסכסוך בגישור עד יום שני בשעה שבע בערב. לאחר מיצוי אפשרות זו ככל הנראה התיק יחזור להתדיינות משפטית של בג"ץ.



הסכסוך שהתגלע כבר לפני כחצי שנה, בין המחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה להנהלת בית חולים, הגיע לשיאו בחמישה במרץ השנה, עם התפטרות מנהל המחלקה, פרופסור מיקי ויינטראוב, לצד עוד חמישה רופאים בצוות ההמטו-אונקולוגי ילדים ושלושה מתמחים.



מאז, הסכסוך רק התגבר והקצין, עד כדי שביתת רעב באוהל המחאה מיום ראשון בשבוע שעבר ועד יום רביעי כשביום הראשון לשביתה שבתו רעב שמונה הורים, ובסיומה ביום הרביעי והאחרון שבתו באוהל המחאה 12 שובתי רעב, ביניהם אזרחים ששבתו מתוך הזדהות עם ההורים. השביתה הופסקה בהמשך לבקשת פרופ' רובינשטיין.



הרופאים מצידם התבצרו בעמדה, שאין בכוונתם לחזור לעבוד תחת ניהולו של פרופ' רוטשטיין בהדסה, גם אם תהיה אוטונומיה ניהולית מלאה למחלקה ההמטו-אונקולוגית. הם התעקשו על הדרישה של מעבר לבית חולים שערי צדק ופתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית שם.



מצד שני, התבצר משרד הבריאות בעמדה, שבשום מצב לא תפתח מחלקה בשערי צדק, מה שהביא את הגישור למבוי סתום: הרופאים לא היו מוכנים לשוב להדסה משרד הבריאות איננו מסכים לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בשערי צדק.



מבית חולים שערי צדק נמסר בתגובה להתרחשויות: "שערי צדק איננו צד בסכסוך הזה. מדובר במשבר אמון בין הדסה ורופאי המחלקה. אין לנו כל עניין להיגרר לאמירות של מי מהמעורבים בסכסוך הזה".