התיק ייסגר? המשטרה ממליצה שלא להעמיד לדין את ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, שנחשד בביצוע עבירות מין בנשים שעבדו תחתיו בכנסת, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות ערוץ 2.  לפי הדיווח, החוקרים, בכפוף להשלמת חקירה שעוד נותרה ואין בכוחה לשנות מהותית את ההמלצה, הגיעו למסקנה שלא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין, והמלצתם היא לסגור את התיק מחוסר ראיות.




כעת הכל תלוי ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט,  שיכריע האם לקבל את ההמלצה המתגבשת של המשטרה ולסגור את התיק מחוסר ראיות. 



לפני כחודש סלומינסקי נחקר במשך ארבע שעות על ידי חוקרי להב 433 בלוד בחשד לשורת עבירות של הטרדות מיניות, זאת בעקבות מידע שהגיע אל החוקרים. פרשת ההטרדות המיניות לכאורה של סלומינסקי נחשפה לפני כחצי שנה בפוסט שכתבה פעילת הבית היהודי, חגית מוריה גיבור, בו קראה לנשים שנפגעו על ידי סלומינסקי לפנות אליה, במטרה שאחת מהן תגיש תלונה למשטרה. 

סלומינסקי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
סלומינסקי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


לטענתה, המקרה הראשון של הטרדה מינית אירע לפני 18 שנים ואחריה היו נשים נוספות שנפגעו מהתנהגותו המטרידה והברוטלית של חבר הכנסת. היא החזיקה בידיה ארבע תלונות מנשים, חלקן מעדויות שמיעה, ועם החומר שבידיה פנתה לרבנים במטרה שאלו יובילו את חבר הכנסת לפרוש מתפקידו בחיים הציבוריים. לאחר מכן השעה עצמו ח"כ סלומינסקי מראשות ועדת החוקה. 

בהודעה שהוציא אז לתקשורת כתב: "פניתי הבוקר ליו״ר המפלגה, השר נפתלי בנט ובתיאום עימו,  הודעתי ליועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון, על החלטתי שלא לנהל את ישיבות ועדת חוקה חוק ומשפט בתקופה הקרובה, מתוך הערכה וכבוד לתפקיד, לחברי הועדה ולציבור. אני מודע לכובד האחריות הנובע מהתפקיד, אך חשוב מכך, אני חש כי הדבר הנכון הוא לאפשר בדיקה הוגנת של הטענות שהושמעו. אני חש צער עמוק באם התנהגות כלשהי מצידי התפרשה בדרך שונה מכוונתי, ולו ידעתי במי מדובר הייתי מתנצל אישית במלוא עוצמת הכנות האפשרית". מי שהחליף אותו יהיה ח"כ אורי מקלב.