חודש אחרי גניבת הנשקים הגדולה מבסיס צה"ל שדה תימן שבדרום, עצרה המשטרה שישה חשודים, בהם שני אחים תושבי באר שבע, שאחד מהם אף הועסק בביצוע עבודות שיפוצים בבסיס, כחשודים במעורבות במעשה, כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. במסגרת החקירה עצרה המשטרה ארבעה סוחרי נשק מאזור ואדי ערה שבצפון, החשודים ברכישת הנשקים הצה"ליים שנגנבו.



מהמשטרה נמסר כי: "מדובר בפרשה חמורה של גניבת עשרות כלי נשק מנשקיה בתוך בסיס צבאי וסחר באמצעי הלחימה בשני קצוות הארץ, דרום וצפון. מעבר החקירה לשלב הגלוי, נעצרו שישה חשודים, מתוכם שניים תושבי באר שבע, אשר תכננו, ביצעו את ההתפרצות לנשקיה בשדה תימן וסחרו בו וארבעה חשודים נוספים תושבי צפון הארץ אשר קנו את כלי הנשק וסחרו בו.

במהלך פעילות המשטרה נתפסו, פרט ל-11 כלי הנשק שנגנבו מהנשקייה, גם רובה קרבין ושני אקדחים, סמים מסוגים אקסטזי, חשיש והידרו בשווי משוער של 200,000 שקלים. כמו כן נתפס ברשותם ציוד צבאי הכולל אפודים, צייני לייזר ועוד.  בנוסף, בכוונת המשטרה לחלט סכום כסף של כמיליון שקלים מכספי הסחר וארבעה כלי רכב ששימשו את הסוחרים, בשווי של כ-400 אלף שקלים. במהלך החקירה עלה כי הנשקים נמכרו לארגוני פשיעה בדרום ובצפון הארץ. ⁠⁠⁠⁠⁠ל"מעריב" נודע כי בידי המשטרה עד מדינה בפרשה, תושב באר שבע

כזכור, ב-28 במאי השנה בשעות הבוקר דווח למשטרה הצבאית על גניבה של 33 נשקים, מרביתם מסוג תבור, בבסיס הצבאי בו מתנהלת חטיבת גבעתי. בשל העובדה שעל פניו לא נתגלו סימני פריצה לבסיס, עלה החשד כי חיילים מתוך הבסיס שיתפו פעולה עם הגנבים.



אלוף פיקוד דרום באחד מביקוריו בבא"ח גבעתי. נשקים מהבסיס שבו מתנהלת החטיבה נגנבו. צילום: דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום באחד מביקוריו בבא"ח גבעתי. נשקים מהבסיס שבו מתנהלת החטיבה נגנבו. צילום: דובר צה"ל



מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, מינה ועדת חקירה בראשות אל"ם איתי ברין, מפקד עוצבת ראם, לחקירת האירוע, ובנוסף המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירת נסיבות הגניבה. ואולם, עד מהרה הועבר הטיפול בחקירה לידי חוקרי ימ"ר נגב וחוקרי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) שהסתייעו בחוקרי מצ"ח.



מהחקירה עלה החשד לפיו בלילה שקדם לדיווח הגיעו מספר מעורבים, בהם קבלן שיפוצים שעבד בבסיס, אשר ניסרו את המנעול בשער הסמוך לנשקיה, הוציאו ממנה במהירות 33 נשקים, כאמור, ומיד לאחר מכן החליפו את המנעול המנוסר במנעול חדש ועזבו את המקום. השומר שהיה באותה גזרה לא הבחין ככל הנראה בגניבה, ולא חשד במאום, זאת מאחר ולא ידע כי המנעול הוחלף.



בשעות הבוקר, משדווח על הגניבה עם הגעת הנשק למקום, נפתחה כאמור החקירה. יש לציין כי בעבר כבר ידע בסיס זה גניבת נשקים גדולה, שבעטיה נמכרו נשקים לגורמי פשיעה בדרום.