הליך הגישור בין הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה למשרד הבריאות יסתיים היום (שני) בשעות הצהריים. בהודעה לעיתונות ששחררו ההורים נכתב: "התחלנו את תהליך הגישור באופטימיות זהירה. נענינו לבקשתו של המגשר להפסיק את שביתת הרעב וקיווינו כי גם הצד השני ייעשה מאמץ להצלחת התהליך. אולם, לאורך הימים האחרונים חווינו אכזבה קשה".



ההורים הוסיפו כי "אנחנו היינו הגורם היעיל היחידי לאורך המשא ומתן - הבאנו לשולחן חמש הצעות שונות, כולן נדחו על ידי שר הבריאות ליצמן, מטעמי אגו בלבד ולא משיקולים ענייניים. האגו של שר הבריאות עוד יהרוג את ילדינו. ליצמן בוחר להתבצר בעמדתו ומציע מתווים שונים ומשונים, שאין להם שום היתכנות בשטח". לדברי ההורים, כל המתווים דורשים תקציבים גדולים ביותר והשקעה, ונשאלת השאלה המתבקשת - מדוע משרד הבריאות עושה הכל, ובלבד שלא לפתוח מחלקה בשערי צדק? מהם שיקוליו להתבצר בצורה כזו בלתי סבירה בעמדתו? הם ציינו כי "חלק גדול מן המתווים שהציע משרד הבריאות בעיר ירושלים מעידים על כך שהוא סבור שאכן יש צורך במחלקה נוספת בבירה".



ההורים אמרו כי "לאור העובדה שתהליך הגישור תקוע, אנחנו סבורים כי חייבים לצרף לתהליך את שר האוצר משה כחלון ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן מדובר במשבר הרפואי מהגדולים בתולדות המדינה, כזה המחייב התערבות של הדרגים הגבוהים ביותר". לסיכום הם הוסיפו: "אנו סמוכים ובטוחים כי כאשר נעלה את טענותינו בפני השופטים בבג"ץ - הצדק ינצח והם אכן יבינו שהאופציה היחידה לטובת הילדים היא פתיחת מחלקה בשערי צדק". 


כזכור, בסוף השבוע שעבר שר הבריאות הגיע ללשכתו של השופט היוצא אליקים רובינשטיין, המשמש כמגשר מטעם בית המשפט העליון במשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה. מוקדם יותר באותו היום הוא פגש גם את ההורים, ובהמשך עם עם הרופאים המתפטרים ומנהל בית חולים שערי צדק יונתן הלוי. בכיר במשרד הבריאות, המקורב לפרשה, מסר ל"מעריב" כי "שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע למפגשי הגישור, לאחר שקיבל פניה מכבוד השופט בדימוס אלייקים רובינשטיין להגיע, ולא בגלל האיומים שהשמיע לפני כיממה עורך הדין אליעד שרגא".