הממשלה אישרה הבוקר (שני) את מתווה אספקת האמוניה למשק, במקום מכל האמוניה שנסגר, וירוקן עד סוף השנה. במרכז המתווה עומד פתרון לטווח הקצר בדמות הזרמת אמוניה למפעלי חיפה כימיקלים באמצעות הצנרת הקיימת מאניית אמוניה בנפח מוקטן, שתעגון דרך קבע בנמל חיפה. בנוסף, אושרו שני פתרונות לטווח הארוך שיקודמו במקביל - הקמת מפעל אמוניה במישור רותם בדרום על ידי חברת קויס טכנולוגיות בע"מ, והקמת מיקשר ימי, צינור תת ימי שיקושר לתחנת עגינה מרוחקת מהחוף לאניות אמוניה גדולות, שתקים חיפה כימיקלים עצמה. הקמת המפעל בדרום תארך עד שלוש שנים, והמיקשר הימי יופעל עד 21 חודשים מקבלת היתר בנייה, כשחודש לאחר הפעלתו יופסק השימוש באניות אמוניה קטנות.



בעיריית חיפה וארגוני הסביבה מצרים על המתווה שאישרה הממשלה ומתנגדים לו. עיריית חיפה אף מתחייבת להאבק בו ומהעירייה נמסר: "שוב ממשלת ישראל דואגת לחיפה כימיקלים, להון ולא לציבור. המתווה לא נבדק בניהול סיכונים ובכך מחריף את הסכנה הציבורית היות ומחליף מיכל ממוגן באנייה בלתי ממוגנת, והוא אינו עומד בשום קריטריון שהסתמן בבית המשפט העליון. ברור כבר כעת כי מלבד שמירה על המונופול של חיפה כימיקלים לא מייצר המתווה כל פתרון אמיתי. לא נפסיק במאבקנו לסילוק מערך האמוניה. הכלל המנחה חייב להיות שלומם וביטחונם של מיליון תושבי המטרופולין ובכל דרך אחרת נאלץ לשוב אל בתי המשפט".



גם עמותת צלול, ממובילות המאבק להרחקת האמוניה ממרכזי אוכלוסין, מתחייבת להאבק בהחלטה: "עצוב שהשרים בחרו להצביע כמו תוכים על נושאים מקצועיים שהם לא מבינים בהם. ממשלת ישראל החליפה עוולה היסטורית אחת באחרת רק בגלל האינטרסים הכלכליים של חיפה כימיקלים. בישראל אין מצוקה אמיתית של אמוניה לתצרוכת המשק, וההחלטה לייבוא אמוניה באוניה שתעמוד דרך קבע בלב מפרץ חיפה אינה צורך לאומי אלא שערוריה לאומית. החלטת הממשלה אינה עומדת במבחן בג"צ. זה אינו סוף פסוק".



מנגד, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההחלטה: "המתווה הוא פתרון מקדם בטיחות שמייצר את האיזונים הדרושים ומציל מקריסה ענף שלם בתעשייה המקומית. אישור המתווה שקידמו ראש הממשלה נתניהו והשר להגנת הסביבה אלקין, היה צעד מתחייב שלא רק יוריד את חרב הפיטורים מצווארם של אלפי עובדים, אלא יבטיח את המשך שגשוגה של תעשיית הדשנים בישראל כענף מוביל בייצוא וכחוליה חשובה באספקת שירותים חיוניים לתעשייה הבטחונית, תעשיית התרופות, הפחתת הפליטות ועוד. ההסתדרות ניצבת מאחורי העובדים ותמשיך לפעול בשיתוף עם כל הגורמים המעורבים, עד לישומו המלא של המתווה".



מחיפה כימיקלים עדיין לא נמסרה צפירת הרגעה סופית באשר לאיום בפיטורי עובדי מפעליה שריחף באוויר לאורך החודשים האחרונים מאז הושבת מכל האמוניה. בחברה מברכים על החלטת הממשלה ומתנים את המשך הפעילות במימוש המתווה עליו הוחלט אף שמשכורות העובדים ממשיכות להיות משולמות גם בתקופת ההשבתה ואומרים: "חיפה כימיקלים מברכת על החלטת ממשלת ישראל לחדש את אספקת האמוניה בטווח המידי ולהשיב לפעילות סדירה את מתקני הייצור של החברה. אנו מצפים לחזור לפעילות בהקדם האפשרי ובתקווה כי הטלטלה אליה נקלענו קרבה לסיומה".