הגידול החד בתנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון, על רקע מדיניות השמיים הפתוחים ותחילת החופש הגדול, הורגש היום (שני) היטב למשך כחצי שעה בדלפקי החתמת הדרכונים של משרד הפנים לנוסעים הנכנסים. תורים ארוכים של נוסעים ששבו לארץ נוצרו באזור דלפקי משרד הפנים ונוסעים שהגיעו לארץ, הן ישראלים, והן תיירים, נאלצו להשתרך בתורים.



ברשות שדות התעופה הבהירו שהעיכוב נוצר למשך כ-20 דקות בדלפקי הנפקת הדרכונים. "יש גידול חד בתנועת הנוסעים ועדיף לישראלים שיסדירו דרכון ביומטרי באמצעות כף היד, לפני שהם יוצאים מהארץ", המליץ בכיר ברשות שדות התעופה. לדבריו, "זה יחסוך זמן יקר לכולם ומי שיעשה את זה לא יצטרך להמתין לעתים זמן ממושך בדלפקי משרד הפנים".



עם זאת, הוא ציין שחרף התורים הארוכים שנוצרו, יחסית לנמלי תעופה גדולים בעולם, בהם בארה"ב, התורים בארץ עדיין קצרים יותר. "אבל אפשר לקצר גם אותם ועדיף לנוסעים הישראלים לעשות את הדרכון הביומטרי", הוא הוסיף.


עמדה לדרכונים ביומטרים. ברשות שדות התעופה ממליצים להסדיר כאלו כדי להימנע מהתורים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
עמדה לדרכונים ביומטרים. ברשות שדות התעופה ממליצים להסדיר כאלו כדי להימנע מהתורים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


על פי הצפי ברשות שדות התעופה תנועת הנוסעים תזנק במהלך חופשת הקיץ, הצפיפות בנמל התעופה בן גוריון תזנק בנמל התעופה בן גוריון במהלך חופשת הקיץ, כאשר למעלה מ-4.5 מיליון נוסעים יעברו בטרמינל 2 וטרמינל 1 בנתב"ג בטיסות בינלאומיות.

במהלך חודש יולי צפויים לעבור בנתב"ג מעל 2.1 מיליון נוסעים ובמהלך אוגוסט יעברו בשדה למעלה מ-2.3 מיליון נוסעים. היעדים המובילים את הזינוק בתנועת הנוסעים בחודשים יולי-אוגוסט הם ורשה (90 אלף נוסעים), אנטליה (87 אלף נוסעים), מוסקבה (71 אלף נוסעים) ופאריז (55 אלף נוסעים).

ברשות שדות התעופה נערכים גם לימי השיא של חופשת הקיץ, במהלכם יעברו בשדה כ-100-90 אלף נוסעים ביום. במסגרת ההיערכות נחנך לפני כשבועיים טרמינל 1 לטיסות לואו-קוסט ותוגבר מערך כוח האדם.

בחודש יוני עברו בנתב"ג כ-1.8 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות – גידול של 20% לעומת אשתקד. מתחילת השנה חל גידול חד של 18% בתנועת הנוסעים והצפי שהמגמה תימשך על רקע מדיניות השמיים הפתוחים והוספת קווי טיסות חדשים.