משבר הדסה: המגשר בין ההורים והרופאים לבית החולים הדסה ומשרד הבריאות, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, הודיע הערב (שני) על כישלון מאמצי הגישור וימליץ לבג"ץ להכריע על מתווה במסגרתו יועברו שלושה רופאים לבית החולים השני בעיר, שערי צדק. לפי ההמלצה, הילדים המטופלים על ידי רופאים אלו יעברו בית חולים לטיפולים השוטפים, אך לא יוכלו לקבל בו הליכים של השתלות ואישפוזים. בג"ץ יחל מחר בהליך דיון מזורז לקבלת ההחלטה הסופית.



לפי מידע שהגיע למעריב, רובינשטיין הודיע על קריסת הגישור בגלל סירוב משרד הבריאות להעביר רופאים לבית החולים שערי צדק.  



הליך הגישור נחתם בכישלון מהדהד בניסיון לפתור את המשבר חסר תקדים במערכת הבריאות בישראל, בו צוות כמעט מלא של רופאים ומתמחים התפטר כאיש אחד מבית חולים. 

בשבע בערב הוכרז על סיום ניסיונות הגישור שהחלו ביום רביעי בשבוע שעבר. הדרישה העיקרית של ההורים הייתה לפתוח מחלקה המטו אונקולוגית בבית חולים שערי צדק בו יעבדו מנהל המחלקה המתפטר בהדסה פרופסור מיקי ויינטראוב, חמישה רופאים שעבדו תחתיו בהדסה ושלושה מתמחים. לכל אורך המשא ומתן התעקשו ההורים שאין פתרון אחר, וכל חלופה אחרת שהוצעה, נדחתה על הסף.

השופט אליקים רובינשטיין. מאמצי הגישור של השופט הבכיר כשלו. צילום: פלאש 90
הן משרד הבריאות והן נשיא המדינה הבטיחו לצוות המתפטר לקבל את כל תביעותיהם המקצועיות אם יישארו בהדסה, אך ללא הועיל. בין ההצעות שהועלו בפני ההורים הייתה פתיחת מחלקה בבית חולים הדסה הר הצופים (שרחוק מרחק גאוגרפי משמעותי ממשרדי ההנהלה שבהדסה עין כרם).

מחר בשעה 11:00 צפויים להתכנס שופטי בג"צ ולהיכנס להליך משפטי שצפוי להיות מזורז, אם כי גם הליך זה לא בהכרח יביא לפתרון הסכסוך, וייתכן ותפוח האדמה החם יחזור לפתחו של משרד הבריאות. כשההורים והרופאים מתבצרים בעמדה אחת ומשרד הבריאות מתבצר בעמדה אחרת – לא נראה עדיין פתרון באופק.
 
הבוקר הוצבה משמרת מחאה של ילדים חולים אל מול ביתו הפרטי של שר הבריאות יעקב ליצמן שהזדרז והפעיל את משרדו להעביר מים ולהקים מחסה מהשמש הקופחת עבור הילדים. מקור בקרבת השר מסר ל"מעריב" :  השר ליצמן עושה ימים כלילות לפתור את המשבר. הילדים החולים לא נותנים לו מנוח והוא הופך כל אבן, כדי למצוא פתרון". עוד לפני הצבת משמרת המחאה החדשה יצאו הורי הילדים בהצהרה: "האגו של שר הבריאות יהרוג את ילדינו".