הירידה הקלה במידות החום כמעט שלא הורגשה היום (שלישי) ובאזורים הפנימיים נמשך עומס החום הקיצוני ולאורך מישור החוף, הלחות המשיכה להיות גבוהה ומעיקה. רק מחר תורגש הקלה משמעותית שתימשך גם ביום חמישי. אבל ההפוגה מגל החום תהיה רק עד שבת, אז שוב הטמפרטורות יחלו לעלות.

החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר שבכמה מקומות גם היום נרשמו טמפרטורות גבוהות ביותר: בגלגל בבקעת הירדן נמדדו בצהריים 46 מעלות, באילת ובסדום – 44, בבית הערבה בצפון ים המלח – 43, בצפון הכנרת – 42, בבאר שבע – 39, בהרי המרכז ובירושלים – 36, בבית דגן – 34 ובתל אביב – 33.
עומס החום הקיצוני גרם גם היום לנפגעים. אישה כבת 55 שסבלה ממכת חום בנחל כידוד סמוך לערד פונתה על ידי מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כאשר היא מורדמת ומונשמת. "הגענו עם אמבולנס למצפור סמוך לנחל כידוד ונכנסנו רגלית עם ציוד רפואי ואלונקה כ-1.5 ק"מ לתוך המסלול. המטיילת היתה חמה למגע וסבלה מהתייבשות קשה", סיפר חובש רפואת חירום במד"א, עדן מילמן – "סיפרו לנו שהם טיילו במשך מספר שעות ונגמרו להם המים. מיד התחלנו להעניק למטיילת טיפול רפואי בשטח וחילצנו אותה למצפור על אלונקה, כאשר היא בהכרה מעורפלת. הפעלנו את אמצעי הקירור ברכב, קיררנו אותה עם קרח ופינינו אותה במהירות לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת".

מחר, לאחר שלושה ימים של גל חום קשה, צפויה להגיע הקלה משמעותית ראשונה. דוידוף מסר שבחלק מהאזורים צפויה ירידה של 4-3 מעלות, אבל עדיין ימשיך להיות חם מהרגיל. בחמישי נחוש כבר בהקלה הגדולה, כאשר צפויה ירידה נוספת של 5-3 מעלות והטמפרטורות יהיו ממוצעות לעונה. ביום שישי לא צפוי שינוי משמעותי במזג האוויר, אבל בשבת מתחילה שוב התחממות. עם זאת, גל החום שיגיע בשבת לא צפוי להיות קיצוני כמו הגל שהיה השבוע.
בתוך כך, היו גם מקומות קרים אתמול בארץ. אחד מהמקומות הקרים ביותר היה במפעל לגלידות של חברת "בן & ג'ריס" "באזור תעשייה באר טוביה, בו העובדים מגיעים לעבודה גם בימים אלה, עם מעילי דובון, כובעי גרב, צעיפים וגרבי צמר - ביגוד חורפי שלא היה מבייש את תושבי סיביר בחורף. הטמפרטורה בחדרי הקירור שם הינה מינוס 40 מעלות (כ-80 מעלות הפרש בין הטמפרטורה בחוץ לטמפרטורה בפנים).

מתקררים עם הגלידות של בן & ג'ריס. צילום: יח"צ
מתקררים עם הגלידות של בן & ג'ריס. צילום: יח"צ