עיתונאים ופרילנסרים שמועסקים בידיעות אחרונות מסרו עדות במהלך השבועיים האחרונים ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה. העדויות נמסרו במסגרת חקירת פרשה 2000, העוסקת בעיתון ישראל היום ובה הקלטות שתיעדו שיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המו"ל של העיתון ידיעות אחרונות, נוני מוזס.



במשטרה מסרבים למסור פרטים אודות החקירה הנמצאת בעיצומה, אולם הערב (שלישי) נודע כי מיד לאחר שמסרו בעלי ישראל היום, בני הזוג אדלסון, עדות במשטרה ולפיה לא היתה להם כל כוונה למכור את החינמון וכן לא לצמצם בתפוצתו, ניסו החוקרים לברר האם בידיעות אחרונות אכן שינו את אופי הסיקור של נתניהו. 



עוד עושים במשטרה מאמץ לבחון האם בתמורה להבטחות שהעלה נתניהו במהלך השיחות עם מוזס, הוא קיבל הקלות ממערכת העיתון.



כזכור, בעבר מסרו עורכים בכירים של ידיעות אחרונות וכתבים מובילים עדויות, אולם עתה הגיעו חוקרים אל עיתונאים משניים לכאורה, ובעלי טורים העוסקים בנושאים שיש בהם כדי לחוות דעת באשר לתפקודה של הממשלה בראשותו של נתניהו.



במקביל לפרשת 2000, מתקדמים החוקרים בפרשה המכונה תיק 1000 העוסקת במתנות של פי החשד קיבל ראש הממשלה מאנשי עסקים ובעלי הון, ביניהם ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר ואחרים. במשטרה עושים מאמצים לסיים  את החקירה, הגם שעל פי החלטה שנתקבלה לאחרונה ייצא צוות בכיר מהחוקרים לבצע חיקור דין של פאקר במקום מושבו.