נתונים קשים: "כ-1,000 קטינים עוסקים היום בישראל בזנות", כך עולה מדברי אליעזר רוזנבאום, ממלא מקום מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, היום (שלישי) בכנס הנגב לשלום שהתקיים בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון בנגב ומכון חרוב. 

מדובר בנתון שהופק במהלך סקר משותף בין המשרד לבט"פ ומשרד הרווחה אותו חשף רוזנבאום במהלך הדיון שעסק בנושא תפקיד המדינה והקהילה בהגברת המוגנות של ילדים. 
רוזנבאום הוסיף כי "המשרד לבטחון פנים מקדם שיתוף פעולה בין משרדי עם משרד החינוך ומשרד הרווחה על מנת לגבש תכנית עבודה מיוחדת העומדת להתפרסם בימים אלו. מדיניות המשרד היא להגן ולטפל בקטינים גם בהסדרה, גם במניעה וגם בטיפול ואם הכרחי - גם אכיפה". 

ניצב משנה עורך דין מאיר דב-ברקוביץ', ראש מחלק הנוער במשטרת ישראל, הגיב לדברים ואמר כי "המטרה היא להשאיר את הילד בקהילה ולייצר תכנית גם לאלה שלא רוצים להשתקם".
עורכת הדין ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, מסרה בתגובה כי "הנתונים מבטאים תופעה קשה שיש לה היום מאפיינים חדשים מפני שהיא לעיתים קרובות לא מתרחשת היום ברחוב". 
לדבריה, מעבר לתפקיד החשוב שיש לרווחה בשיקום וטיפול ולמשטרה באכיפה כנגד ניצול ילדים, למערכת החינוך יש תפקיד חשוב וחיוני באיתור מוקדם של ילדים בסיכון, באיתור ובטיפול בנשירה - גלויה וסמויה, ובחיזוק הקשר עם מבוגר משמעותי בבית הספר בכדי לאפשר באופן פתוח פנייה לעזרה. "את כל הדברים החשובים הללו לא יהיה אפשר לעשות ללא תקצוב ותקינה ראויים", סיכמה.