עוקץ הקשישים. תמימותם של עשרות קשישים באזור ירושלים ובמרכז הארץ, הפילה אותם בחודשים האחרונים בפח שטמנו להם תושבי חולון בשנות ה-30 לחייהם שהתדפקו על דלת ביתם ובדרך עורמה שדדו מהם את תיקיהם ונמלטו מהזירה כשהם מותירים אותם חסרי אונים וחסרי כסף מזומן שנועד למחייתם.



הפרשה נחשפה בימים האחרונים בחקירה מהירה ומאומצת של חוקרי מחוז ירושלים, אשר הצליחו לזהות דפוסי פעולה זהים וחוזרים על עצמם במספר תלונות בודדות שהוגשו במהלך השבועיים האחרונים. החוקרים שהצליחו להוביל למעצרו של אחד המעורבים, הבינו עד מהרה כי מדובר בחוליה שמנתה שני חשודים אשר בחרו במכוון את הקשישים כקורבנותיהם וזאת במטרה לגזול מהם את כספי הפנסיה והמחיה שלהם ולמנוע אפשרות מאבק עימם בשעת המעשה.



כאמור במהלך השבוע שעבר הבחינו חוקרי מחוז ירושלים במספר תלונות שהתקבלו מקשישים באזור ירושלים שטענו כי נפלו קורבן לשוד שהתרחש על מפתן דלת ביתם.



"חטפו ארנקים ונמלטו"


מהחקירה עלה כי חברי החוליה נהגו לשוטט ברחובות, לאתר קשישים שהיו בדרך לביתם, לדפוק על הדלת , להציג בפניהם את השטר ולגנוב את כספם.


המתלוננים כל אחד בנפרד סיפרו כי צעיר התדפק על דלת ביתם, הציג בפניהם שטר של 200 ₪ וביקש את עזרתם לפרוט את הכסף בטענה שהוא רוצה לתרום חלק ממנו.



בזמן שהקשישים פשפשו בארנקיהם כדי לנסות ולסייע לצעיר, ניצל החשוד את תמימותם, חטף מידיהם את ארנקיהם שהכילו בין מאות לאלפי שקלים ונמלט מהמקום כשהוא מותיר אותם מבועתים וחסרי אונים.



בעקבות התלונות נעצר בראשית השבוע אחד החשודים ובחקירתו עלה כי לא מדובר במקרים בודדים. עוד עלה כי מדובר בחוליה בה מעורבים נוספים שפעלה כאמור באזור ירושלים ובאזור מרכז הארץ ואשר באמתלות דומות ביצעו מעשי שוד קלים יחסית מבחינתם.



"ההערכה היא כי מדובר בעשרות מקרים נוספים"


עד כה הצליחו החוקרים להגיע אל 20 קשישים שהתלוננו במשטרה על מעשים דומים וההערכה היא כי מדובר בעשרות מקרים נוספים. אתמול נעצר חשוד נוסף גם הוא צעיר בן 30 מחולון ומעצרו הוארך בבית המשפט עד יום חמישי.



מהמשטרה נמסר כי "פגיעה וגניבה בעורמה מקשישים תמימים וחסרי ישע היא מהעבירות הקשות שבסיסן עומד ניצול מצבם הפגיע של הקשישים.


בשל כך ומיד כשהבינו החוקרים שהמעשים בוצעו למספר קשישים בירושלים ברצף אירועים - הסיקו שמדובר במעשים שיטתיים, מתוכננים, מאורגנים ומתוזמנים שכללו מעקב וביצוע העוקץ".



עוד נאמר כי "עד כה מיוחסים לחשודים מעל 20 גניבות מקשישים בירושלים ובמרכז הארץ, והמשטרה ממשיכה בחקירה מאומצת לפעול לאתר קשישים נוספים, שעפ"י החשד נפגעו באותה השיטה בה פעלו החשודים, נגדם תפעל המשטרה ביד קשה ובמלוא חומרת הדין בגין המעשים הקשים והפוגעניים שביצעו בקרב אוכלוסייה רגישה וחסרת ישע".