"מנסים לשבור את רוחו של רומן"" כך טוענת היום (רביעי) אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה ב-2006, רצח שזעזע את המדינה. בפוסט נוקב שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה, העלתה זדורוב טענות רבות לשב"ס ולמדינה על התנכלות לבעלה. "זה כבר חודשיים רצופים שמונעים ממני ומרומן את מעט הזמן שאנחנו זכאים לו להתייחדות", כתבה זדורוב. "לא רק שנשלל החופש של רומן על כלום כבר יותר מעשר שנים, לא רק שהוא לא יכול להיות בעל ואבא ככל האבות כמו שמגיע לו, לי ולילדים שלנו, עכשיו גם את מעט הזמן שאני יכולה להתייחד איתו פעם בחודש שללו - ולא רק ממנו אלא גם ממני". 



"על שום מה", הוסיפה אולגה. "רומן אומר שאין לו מושג, שירות בתי הסוהר העבירו לעורך הדין שלנו מכתב שמדבר על "חמ"ן שלילי" בלי שום פירוט במה מדובר. מסתבר שזה מושג שמדבר על התנהגות שלילית בכלא. אך מדוע הסודיות ולמה לא פירטו אפילו לעורך הדין של רומן מהי אותה התנהגות שבגללה החליטו להעניש לא רק את רומן אלא גם אותי". 

תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה ז"ל

 
זדורוב טענה שרומסים את זכויותיו של בעלה: "אולי השתמשו בקוד הזה משום שאין מה לפרט? האם מוצדק לשלול זכות שהיא לא רק של רומן אלא גם שלי על משהו שאנחנו לא יודעים מהו? האם ככה יכול שירות בתי הסוהר לרמוס את הזכויות של בעלי? תחת מסווה של שם הקוד – "חמ"ן שלילי"?. 

"ייסורים ועינויים של שלילת זכויות" 

"יש לי הרגשה שרק מחפשים אותו בכלא, שרק מחכים שיעשה איזו טעות... מה פתאום בוער להעליל עליו?", טענה אולגה. "לרומן אכפת מזכויות של אסירים. לא רק שלו והוא מנסה לעשות שינויים אפילו מתוך הכלא. הוא עתר לקבל זכויות כאלו ואחרות לבית המשפט. רומן חושד שאולי זו אחת הסיבות לכך שנשללה מאיתנו הזכות הזו – כדי לאותת לו שיפסיק". 
 
זדורוב טענה כי מענים את בעלה ושוללים את זכויותיו: "אני מרגישה שמנסים להמשיך ולפגוע ברומן דרך הנקודה הרגישה שלו – דרכי ודרך הקשר ביננו. 
זה מה שעשו לו עוד בהתחלה וזה מה שממשיכים לעשות... ובכך מנסים לשבור את רוחו. שתי בנות פרסמו לא מזמן יצירה ענקית שציירו בשם "רומן זדורוב קדוש מעונה". היצירה מהממת ומרשימה ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לליאור יפרמוב ויובל רשף על הציור, שאת הדמות שלי מתוכה צירפתי לכאן". 

"שוברים את רוחו". זדורוב בבית המשפט. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"שוברים את רוחו". זדורוב בבית המשפט. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
 

"רומן צוייר בה כקדוש, אבל הוא לא קדוש, הוא בן אדם. וכאדם, יש גבול למה שאפשר להפיל עליו בלי שישבר", כתבה אולגה. "והוא אכן מעונה, אולי לא עינויים של אלימות קשה ופיזית נגדו, אבל ייסורים ועינויים כאלו של שלילת זכויות יכולים להיות לפעמים קשים הרבה יותר – עינויי הנפש ונסיונות לשבירת הרוח. ואני שצויירתי כנזירה, אינני נזירה גם אם כופים עליי התנזרו". 
 
לסיום כתבה אשתו של רוצח תאיר ראדה: "אני כן מתפללת ומבקשת שיחזירו לנו את אותן דקות ספורות בחודש שחשובות לנו ונותנות לנו כח להמשיך לשרוד בתנאים הקשים שנכפו עלינו. ומבקשת מכל מי שאכפת לו שישתף ויפיץ כדי שידעו שגם לאסירים יש זכויות, גם לי יש זכויות. אפילו לאסירים שפשעו יש עדיין זכויות, אז על אחת כמה וכמה למי שלא עשה דבר שמצדיק את כל זה".