על פי דיווח של כתב הבריאות של ערוץ 2: ישראלית בהריון שנסעה לתאילנד ככל הנראה נדבקה שם בנגיף הזיקה והחליטה לעבור הפלה בישראל. עם פניית "מעריב" בנושא - לא ניתן אישור לדברים ממשרד הבריאות ומבית החולים שיבא, שלא הכירו את המקרה.

מאז זוהה הנגיף כמסוכן נרשמו בישראל 22 מקרים מדווחים של ישראלים שנדבקו מזיקה בחו"ל. יתושים בישראל אינם נושאים את הנגיף ולכן ישראל איננה בין הארצות המוכרזות כנגועות בזיקה שעומדות כיום על למעלה מעשרים ארצות. נגיף הזיקה מסוכן לעוברים של נשים בהריון הנדבקות בנגיף והוא בו למומים קשים בתינוקות הנולדים לנשים אלה, בין היתר בתופעת הראש המוקטן. 
כל האנשים שייבאו לישראל את הנגיף שהו בארצות נגועות: אמריקה הלטינית, דרום אמריקה, מרכז אמריקה והאיים הקרביים והיה גם מקרה אחד מוויטנאם. יש להדגיש שכל המקרים של חולי הזיקה הם ייבוא של הנגיף מחו"ל ולא מהדבקה מקומית על ידי יתושים בישראל וגם לא  נרשמה הדבקה בישראל בנגיף דרך יחסי מין. למרות שישראל איננה נגועה בזיקה, עדיין משרדי הבריאות והגנת הסביבה מדגישים את הצורך להקפיד על התמגנות מעקיצות יתושים כדי למנוע העברת מחלות - ובנוסף יש צורך למנוע ולצמצם מקומות דגירה של יתושים, בפרט מקורות מים עומדים כגון תחתיות עציצים ואגרטלים. המלצה זו  תקפה לכל חלקי הארץ.

פרופסור אלי שוורץ, מנהל המרכז הגדול לאבחון וטיפול במחלות טרופיות בישראל שבבית חולים בשיבא מסר בעבר ל"מעריב" שעיקר המקרים הגיעו לישראל בחורף. "אלה מספרים קטנים מכדי לעורר התפרצות. יש מחלות אחרות שמגיעות לישראל כמו קדחת הבנגי . מכל מקום, ב-10 השנים האחרונות לא היתה לנו אף התפרצות מקומית. הסיכוי להתפרצות של המחלות הללו אצלנו, כפי שזה נראה עכשיו, היא קטנה בעיקר ככל שאנחנו מתרחקים מעונת היתושים של הקיץ".
"חשוב להזכיר לכל מי שחוזר מארצות נגועות להתמרח היטב נגד יתושים ולאחר החזרה לישראל להינע ממגע מיני לא מוגן שעלול לגרום להדבקה", הדגיש הפרופסור. 
כמה בדיקות ביצעתם בישראלים שחזרו מארצות נגועות?
"ביצענו 300-400 מאות. מתוכם רק בודדים התגלו כנשאים של הזיקה. היו ביניהם גם גברים וגם נשים בגילאים שנעו מילדה בת שנה ועד גבר בן  65. 3 מהם אושפזו בגלל חום שהיה לפני האשפוז לא מוסבר".