ניסיון להרגעת השטח. לאחר שעובדי הוראה רבים זועמים על המתווה שמציע שר החינוך נפתלי בנט ופורסם הבוקר (חמישי), שעיקרו המרת שבעה ימי חופשה לימי לימודים על מנת להקל על ההורים, מזכ"לית הסתדרות המורים מגיבה. בשיחה עם "מעריב אונליין" אמרה יפה בן דויד, כי הפתרון היחידי שיהיה מקובל על הארגון ולדבריה, זהו גם הפתרון ששר החינוך מתכוון לאמץ, הוא הרחבת תוכנית "בית הספר של החופש הגדול".



"זה הדבר היחיד שניתן לו יד, כפי ששר החינוך הצהיר והבטיח גם לי באופן אישי, הפתרון לא יהיה על חשבון ציבור עובדי ההוראה. אני מבינה את המצוקה של ההורים אבל לא על גבם של עובדי ההוראה. הרחבה של 'בית הספר של החופש הגדול' זה הכיוון שהולכים אליו, לא יהיה פתרון מלבד זה", אומרת בן דויד. לטענה כי נראה שהשר בנט לא מתכוון לאמץ יוזמה זו אלא את המתווה להמרת ימי החופשה ללימודים, אומרת בן דויד כי "אני למדתי דבר אחד והוא שאני לא מאמינה למה שכתוב. אני אומרת את הדברים ממידע ראשוני וגם מנכ"ל משרד החינוך אמר היום שזה יהיה הפתרון שייתן את המענה לציבור ההורים".



למרות הדברים היא מדגישה כי במידה ומתווה אחר יאומץ, שלא יהיה מקובל על הסתדרות המורים, היא תפעל נגדו: "אני הוכחתי שכשאני אומרת משהו אני גם מבצעת ואם נצטרך, נשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, לא אהסס. אבל אני בטוחה שהשר יעמוד בדיבורו ושנת הלימודים תפתח כסדרה. אני גם אמא וגם המורים הם הורים. אנחנו מבינים, אבל חבר'ה, את החץ לא להפנות אלינו, לא כלפינו, אנחנו יחד אתכם, החצים צריכים להיות כלפי המדינה וכלפי הממשלה".



על כך שעובדי ההוראה חוששים שמתווה קיצור החופשים יפגע בהם, בן דויד אומרת כי "עובדי ההוראה לא בלחץ, הם יכולים להיות רגועים. במשמרת שלי לא יקום ולא יהיה. שלחתי הודעות לכלל ציבור עובדי ההוראה שלנו והבהרתי את עמדתי ואני בטוחה שגם לאחר ששמעו את המנכ"ל הם רגועים". למרות דבריה, נראה שעובדי ההוראה רחוקים מלהיות רגועים: "מה יהיה איפה ההסתדרות שתגן עלינו?", "בואו נראה איך אתם מגנים על זכויות המורים ומגנים על הסכם עבודה בן עשרות שנים", הן רק חלק מתגובותיהם.