מאבק הנכים לא יורד מסדר היום: בגלל פעילות מחאה נחושה ומתמשכת של עשרות פעילי מטה מאבק הנכים, רובם מבוגרים המתניידים בכסאות גלגלים, שחסמו היום (ראשון) את כביש 4 באזור מחלף בצרה והביאו לשיבושי תנועה כבדים באזור למשך שעות ארוכות ולאחר מכן קבוצה אחרת של פעילים שיבשה את התנועה בכביש מספר 1 באזור מחלף לטרון באמצעות האטת הנסיעה ברכבי הנכה שלהם שיצרה עומסי תנועה באזור. כל זאת ללא תיאום עם המשטרה בשיטת ההפגנות הספונטניות בה החלו לאחרונה. 
 
יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, מבהירה בשיחה עם מעריב: "אנחנו מתים-חיים. לא נקבל את האפליה שראש הממשלה מבקש לייצר בין קבוצות הנכים. כולנו כמקשה אחת ממשיכים לדרוש את השוואת קצבת הנכות לשכר המינימום כי זאת ההכנסה שהמדינה קבעה כמינימום לקיום בכבוד והציבור חייב להבין – לנו אין קיום בכבוד כבר הרבה שנים. ניסינו להאבק במשך שנים בכל האמצעים המקובלים של הידברות בכנסת ובמשרדי הממשלה ובמחאה שקטה, אבל קצבת הקיום שלנו נותרה עלובה. זאת לא המילה האחרונה שלנו כל עוד הממשלה מתעלמת מאיתנו". יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, מזהיר: "ככל שהמאבק יימשך ויחריף וככל שראש הממשלה ימשיך למרוח אותנו, כך גדל הסיכוי שיקרה כאן אסון כי היאוש גדול. עדיף שראש הממשלה יתפנה מצילומים עם מנהיגים זרים גם לטפל במה שעבור רבבות אזרחים הוא מאבק על החיים, לא פחות". 
 
בשבועיים האחרונים היה דומה שמאבק הנכים ירד כבר מסדר היום לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם באמצעות הודעה לקונית מלשכתו את המתווה אליו הוא מוכן להתכנס כדי לפתור את משבר הקפאון בעדכון קצבת הנכות הכללית. אבל כפי שפרסמנו לראשונה במעריב טרם הודעת רה"מ, נתניהו דחה את עיקר המתווה שהציעו לו כפשרה כל סיעות הכנסת בגיבוי יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה, ח"כ דוד ביטן. 
 
הח"כים, שעבור חלקם היה  מדובר בפשרה כואבת, הבינו כי האוצר לא יקצה יותר מ-4 מיליארד שקלים, אליהם התחייב לצורך מהלך העלאת הקצבאות וכי התקציב יאפשר את העלאת הקצבה החודשית המקסימלית באופן יחסי לכלל 240 אלף זכאיה רק ל-4,000 שקלים,  ולעדכנה בצמוד לשכר המינימום, אבל לא להיענות לדרישת הנכים להעלות את הקצבה בפעימה אחת ל-5300 שקלים כשכר המינימום. 
 
ראש הממשלה לעומת זאת הסכים כי קצבת המקסימום תעלה ל-4,000 שקלים, במספר פעימות לאורך השנים הקרובות, אבל רק עבור כ-30% מהזכאים בלבד, מי שהוכר כנכה 90% ומעלה. עבור כל היתר, הרוב המכריע, הקצבה אמורה לעלות בינואר 2018 ל-3,200 ₪ בלבד, מעט מעל ההכנסה לפיה מגדיר הביטוח הלאומי את קו העוני.  נתניהו אמנם הסכים להצמדת עדכון הקצבה אל עדכון שכר המינימום כפי שדרשו סיעות הכנסת אבל בניגוד לעמדת הדרג המקצועי באוצר ולכן הסוגייה טרם הוכרעה. לשכת ראש הממשלה גם מעכבת את החקיקה בנושא עד למושב הכנסת הבא שייפתח רק אחרי חגי תשרי.