התפתחות משמעותית: במסגרת חקירת פרשת הצוללות עוכבו הבוקר (שני) שישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש ביטחוני במסגרת הפרשה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בשיתוף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות.



שלושה מהחשודים הם מקורבים מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו והחשד הוא שביצעו רכש צוללות תוך שהם מצויים בניגוד עניינים חמור. בזמן התרחשות האירועים היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי. לקראת הצהריים הותר לפרסום כי אחד הנחקרים הוא אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המל"ל לשעבר. יש לציין שהיועץ המשפטי קבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בעצמו בפרשה.



עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אבריאל בר יוסף, התייחס לעיכובו של מרשו וטען כי אין לו קשר לפרשה. "לאחר חודשים ארוכים, במהלכם נחשפה הפרשה האמורה על כל פרטיה, מרשי שמח שניתנה לו כעת הזכות להגיב לכל הנאמר בפרשה ולהדוף את כל הטענות אחת לאחת. אני מקווה מאוד שהמשטרה לא תעשה את הטעות הזאת של להאריך את מעצרו, שכן אין עילה לכך. נמתין לסוף החקירה", אמר.



שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, אמר בראיון למעריב בסוף השבוע האחרון כי הוא מודאג מההתנהלות בחקירה. "אני חושב שנתניהו היה צריך להיקרא למסור עדות, אם לא להיחקר", הסביר, "עוד לא שמעתי שעו"ד דוד שמרון נקרא לחקירה. לא שמעתי שהיה חיפוש במשרדו". הוא הוסיף: "אני מאמין שיהיו כתבי אישום בפרשה, ובמידה והדבר לא יקרה - אצא למערכה ציבורית בנושא".




משה (בוגי) יעלון בראיון. צילום: אריאל בשור
משה (בוגי) יעלון בראיון. צילום: אריאל בשור



כזכור, לפני כשבועיים המועצה לביטחון לאומי של גרמניה אישרה את עסקת הצוללות עם ישראל. על פי הדיווח בעיתון 'דר שפיגל', העסקה, הכוללת מכירת שלוש צוללות בעלות יכולות גרעיניות לישראל, תצא לפועל במידה ויתברר שלא נעשו בה עבירות שחיתות או מעשים פליליים אחרים, כפי שנחקרים כעת במשטרת ישראל. באותם ימים הגיע ח"כ אראל מרגלית למשטרה על מנת למסור עדות בפרשה לאחר שטס לגרמניה וחקר אותה. 



העסקה, העומדת על סך של 1.5 מיליארד דולר, הגיעה לידיעת הציבור לפני מספר חודשים כאשר התברר כי המתווך הישראלי בה הוא עורך דינו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הפרשה נבדקת כעת על ידי הרשויות הן בגרמניה והן בישראל. בדיווח צוין כי גרמניה כניסה סעיף לחוזה המכירה המעניק לה את הזכות לבטל אותה אם תוכח שחיתות בעסקה.