לפני כחודש נשלח מכתב בקשה למנכ”ל משרד החינוך שמואל אבוהב, בבקשה שיאשר פתיחת כיתת מב”ר (מסלול בגרות רגיל) המיועדת לתלמידים מתקשים בתיכון מית”ר בגני תקווה. מדובר בבית ספר שנפתח בשנה שעברה עם כיתת מב”ר במימון המועצה המקומית, אך נאמר כי בהמשך משרד החינוך יתקצב את הכיתה.



מתוך 220 התלמידים שנרשמו לשנת הלימודים הקרובה בביה”ס 45 מתקשים בלימודים ויזדקקו לכיתת מב”ר, אך לדברי גורמים בביה”ס, המשרד הודיע שלא יאפשר את תקצוב הכיתה מפני שיש יישובים עניים שדורשים תמיכה יותר מגני תקווה, שלפי הלמ”ס נחשב ליישוב חזק מבחינה חברתית־כלכלית.


במכתב ששלחה ליזי דלריצ’ה, ראש המועצה המקומית, לאבוהב נכתב: “המועצה ענייה ולא תוכל לממן לאורך זמן תוספות שעתיות שיאפשרו כיתות מב”ר/אתג”ר יישוביות. אין אופציה שאגיד לילד כשיש סוף סוף תיכון בגני תקווה, שאין לו מקום והוא יצטרך ללמוד במקום אחר”.



משרד החינוך: "מעניקים מגוון מסלולי סיוע"





אילנה אשכנזי, אמו של תלמיד כיתה י”א בתיכון, מוסיפה: “בחטיבה הוא לא הצליח והכיתה בתיכון הרימה אותו. מאוד עזר לו שהכיתה קטנה, נתנו לו יותר יחס, הסתכלו עליו במיקרוסקופ, הוא לא יכול ללכת לאיבוד בכיתה. לא כולם פה נולדו עם כפית של כסף. יש משפחות שלא יכולות לגמור את החודש”.



ממשרד החינוך נמסר: “משרד החינוך מעניק מגוון מסלולי סיוע לתלמידים בסיכון, בדגש על אוכלוסיות שזקוקות לכך. ביישובים מבוססים, המשרד בהחלט מעניק סיוע לתלמידים בסיכון, בהתאם לקריטריונים ברורים. לצד זה, האגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון שוקד על פיתוח תוכניות ייחודיות עבור אוכלוסיות שאינן עומדות בקריטריונים”.