שלושה שבועות לפני מצעד הגאווה בירושלים, נרשמת תרעומת בעקבות תכנית של העירייה להקים אנדרטה בכיכר ציון לזכרה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה בבירה לפני שנתיים על ידי ישי שליסל. אולם, הרעש מגיע דווקא מכיוון ארגון נפגעי פעולות האיבה, שחש נבגד משום שהעירייה נמנעה עד כה מבניית אנדרטה לחללי פעולות האיבה בעיר.



יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה, אייבי מוזס אמר ל"מעריב" כי "לא ייתכן שבונים ל-X ול-Y לא יבנו. אנחנו בעד בניית האנדרטה לילדה שנרצחה בדם קר ואנחנו מכבדים את זה, אבל עיריית ירושלים מתנגדת לבניית אנדרטה לנופלים שלה". הוא הסביר: "היא נרצחה בפעולה זוועתית, אבל הנופלים שלנו נרצחו על ידי מחבלים. בכל הערים בארץ בנינו אנדרטאות עם שמות הנופלים שלהן, ורק ירושלים לא מכבדת את המשפחות? להם לא מגיע זיכרון?"



לדברי המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ', בעצמו נפגע טרור, "האבסורד זועק לשמיים". הוא ציין כי "ראוי שהרצח הטראגי של שירה בנקי ייזכר ויונצח, אבל איך יכול להיות שבכיכר ציון יונצח שמה, כיכר ציון שבה היה 'מקרר התופת' (פיגוע טרור שהתרחש ב-4.7.1975 וגבה 15 הרוגים ו-60 פצועים, מ"ה) ומתהלכים בינינו עשרות פצועים מאותו פיגוע ושום אנדרטה. עיריית ירושלים, העיר הכי למודת טרור מכל הארץ, לא מוצאת לנכון עד היום להנציח באנדרטה מרכזית את חלליה".



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מנציחה את נפגעי פעולות האיבה שנפלו בירושלים, באמצעות הצבת אבן זיכרון במקום נפילתם. בשנה האחרונה השתתף ראש העיר בטקסי חשיפת אבני זיכרון, יחד עם בני משפחות הנופלים. בנוסף, בהר הרצל בירושלים נמצאת האנדרטה הממלכתית לנפגעי פעולות האיבה, בה מרוכזים כל שמותיהם של מי שנפלו בעיר ירושלים, במדינת ישראל, ומחוץ לגבולות המדינה, בידי מרצחים בני עוולה".



"בניגוד לנטען העירייה מקדמת בשנים האחרונות את הקמתה של אנדרטה מרכזית לנפגעי פעולות האיבה תושבי ירושלים. במסגרת זו נמצא שטח להצבת האנדרטה, ונעשה תכנון בידי אדריכל. ראש העיר מוביל ומלווה את הפרויקט באופן אישי, ומקדם את התכניות בנושא. "לצד כל זאת, מקדמת העירייה, באמצעות חברת עדן, את פיתוח כיכר ציון, אחת הכיכרות המרכזיות בעיר. תכנון הכיכר נעשה במסגרת תחרות אדריכלים שנעשתה בשיתוף עמותת האדריכלים ונציגי ציבור, ביניהם מיקה בנקי, אמה של שירה ז"ל. כל ניסיון לקשור בין הדברים אינו אלא ניצול ציני של זכרם של נפגעי הטרור". יודגש כי על אף הנטען, בעירייה הבהירו שהתכנית להקמת אנדרטה לזכרה של בנקי עומדת על הפרק.