נשיאת בית משפט השלום ראשון לציון, השופטת עינת רון, האריכה הבוקר (חמישי) בארבעה ימים את מעצרם של אבריאל בר יוסף ומיקי גנור, שניים מהחשודים המרכזיים בפרשת צוללות. השופטת מצאה ששחרורו של בר יוסף עלול להוביל לשיבוש החקירה ואמרה כי "מדובר בפרשה מורכבת חומר חקירה רב שנאסף ועוסק בנושאים רבים".



השופטת רון כתבה כי "מעצרו של החשוד הגיע אחרי חקירה של חודשים רבים שבהם אספה המשטרה חומר חקירה רב. ציינתי גם שהתקשורת עסקה לא מעט בפרשה, אך מרבית החומר שנאסף על ידי המשטרה לא הופץ על ידי התקשורת ומצוי בשלב זה בקלסרי המשטרה בלבד. נאספו ראיות עדויות ומסמכים בהיקף רב וגדול וכמקובל בחקירות מעין אלו בהיקף חומר כזה כשיש יותר ממעורב אחד, חשיפת החומר נעשית על פי החקירה בהתאם לשיקול הדעת של החוקרים. רוב החומר שיש לגורמי החקירה טרם נחשף ובוודאי לא לתקשורת ולציבור וחלקו לא בפני החשוד".
"בחנתי את כלל החומר שנאסף עד כה, שכאמור הוא רב, מורכב ומסובך, ועוסק בנושאים כה רבים ובמספר מישורים" הוסיפה. "בצד זה בחנתי את פעולות החקירה העתידיות, שאינן טכניות בלבד, אלא קשורות לאיסוף ראיות כזה הניתן לשיבוש. עוד סברתי כי לאחר בחינת הפעולות העתידיות, כי על מנת למנוע שיבוש אפשרי של החקירה ובהתחשב בטיב החקירה והחשדות, הרי שלא ניתן להסתפק בחלופה של מעצר בית והמעצר גם מתחייב גם בשלב הזה".

"מעצרו של החשוד הגיע אחרי חקירה של חודשים רבים שבהם אספה המשטרה חומר חקירה רב. ציינתי גם שהתקשורת עסקה לא מעט בפרשה, אך מרבית החומר שנאסף על ידי המשטרה לא הופץ על ידי התקשורת ומצוי בשלב זה בקלסרי המשטרה בלבד. נאספו ראיות עדויות ומסמכים בהיקף רב וגדול וכמקובל בחקירות מעין אלו בהיקף חומר כזה כשיש יותר ממעורב אחד, חשיפת החומר נעשית על פי החקירה בהתאם לשיקול הדעת של החוקרים. רוב החומר שיש לגורמי החקירה טרם נחשף ובוודאי לא לתקשורת ולציבור וחלקו לא בפני החשוד".

השופטת רון דחתה את טענת בא כוחו של בר יוסף, עו"ד ג'קי חן, לאפליה ביחס בין החשודים וקבעה כי אפליה היא בין שווים ואינה אפליה בין שונים. "יש לבחון את ההחלטות הננקטות לגבי המעורבים השונים על פי חלקם של כל אחד ואחד בפרשות השונות ועל פי ראיות שנאספו בעניינן עד כה ועל פי הפעולות העתידיות לגבי כל אחד ואחד".  

בדיון על מעצרו של גנור, אמרה השופטת כי בחומר שנאסף יש משום חשד סביר שהתחזק עם התפתחות החקירה. השופטת דחתה את הצעת הסנגור לשחרר את גנור מעצר בית.

"החשד התחזק עם התפתחות החקירה". גנור. צילום: אבשלום ששוני
"החשד התחזק עם התפתחות החקירה". גנור. צילום: אבשלום ששוני


עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע היום בפעם הרביעית לחקירה במשרדה החידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ). בניגוד לבר יוסף ולגנור, שמרון נמצא במעצר בית כבר מספר ימים. 

עורך דין נתי שמחוני,פרקליטו של גנור טוען: "מרשי מכחיש בתוקף שגרס ולו מסמך אחד הקשור לפרשת הצוללות. לדבריו, הוא לא ביצע שום עבירה. שאלתי גם בדיון בבית המשפט את נציגת המשטרה האם לטענתה גנור גרס מסמכים והיא הכחישה שהעלתה כזאת טענה".