בית משפט השלום בבאר שבע שחרר היום (ראשון) בצהריים למעצר בית את המציל משה ברינה (59) שנעצר בשבת בחשד לגרימת מוות ברשלנות של הילד יעקב בן סימון, בן ה-9, אשר טבע למוות בבריכת "בית יציב" בה הוא עבד בבאר שבע. בהמשך שוחרר למעצר בית גם המציל השני, אלכסיי חזנוביץ' (48). שופט השלום צבי פורר דחה את טענת המשטרה, למסוכנות של ברינה, וקבע כי מדובר במציל שעובד זה 30 שנה בתחום. יעקב הותיר זוג הורים - קרלוס וונסה - ואח קטן, איתן (4). הוא יובא למנוחות היום בשעה 16:30. 


השופט הוסיף עוד, כי "מדובר באירוע טרגי בו מצא את מותו ילד בן תשע, שאינו יודע לשחות, אשר נכנס למים כאשר הוא לא היה בהשגחת הוריו. המציל החשוד שהה באותה עת בבריכה כאשר הוא מסתובב לצידה ואילו המציל השני היה בעמדת מציל. השאלה אם מישהו התרשל אינה שאלה שבית המשפט בשלב זה אמור להכריע בה". עם זה, קבע השופט שאין ספק כי מדובר באירוע טרגי שיש צורך לחקור אותו.

חורחה בן סימון, הסנדק של יעקב, אמר ל"מעריב": "כואב הלב על מה שקרה. בסך הכל מדובר בילד בן 9, חמוד, אהב לשחק והיה מלא שמחת חיים. אין ספק שיש כאן רשלנות של הבריכה. לא יכול להיות שילד בן 9 הולך כך. משהו לא מסתדר לנו. איפה היו שני המצילים". בעקבות החלטת בית המשפט לשחרר את שני המצילים, אמר קרוב המשפחה: "אנחנו רוצים צדק. אנחנו סומכים על המשטרה והשופטים, אך רוצים שהצדק ייצא לאור".

הבריכה שבה טבע הילד. צילום: דוברות מד"א


כזכור, יעקב בן סימון בן התשע טבע אתמול בבריכה בבאר שבע. כוחות הצלה שביצעו פעולות החייאה ממושכות בילד, נאלצו לקבוע את מותו. פאר
אמדיק מד"א טוהר בלומנטל שנכח במקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו על שפת הבריכה ילד כבן תשע שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה לאחר שאנשים במקום משו אותו מהמים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסוים, הנשמה וטיפול תרופתי, ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו".

עדת ראייה לטרגדיה בבאר שבע סיפרה בפוסט בפייסבוק: "אני בהלם. אבא שלו בכה בספרדית וצעק את שמו כשהוא קורא לו 'קום, אל תעזוב אותי'. בחור צעיר שלף אותו מהמים, לאחר ששכב בקרקעית. שני המצילים ישבו בסככת המציל כך שלא ראו אם יש מישהו בקרקעית. זה היה מזעזע. המשטרה ביקשה שנצא וכל האנשים המתינו מחוץ לגדר, התפללנו בשבילו ובכינו".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו   148 ילדים בישראל כתוצאה מטביעה. ב- 2016 מתו 16 ילדים עקב טביעה. ב- 2017 מתו 7 ילדים עקב טביעה. כשליש ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות, הינם של ילדים בגילי 0-4, כשב 45% מהמקרים, טבע הילד במרחב הבית.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בקיץ  אחת התופעות הקשות ביותר - טביעות. טביעות הן גורם המוות העיקרי בקיץ בקרב ילדים. חשוב ללמד ילדים לשחות.  רוב הטביעות מתרחשת בעת נתק קצר בהשגחה של ההורה והם קורות בשקט ובמהירות. אני מפצירה בהורים לשמור על כללי הבטיחות וזאת על מנת למנוע את הטרגדיה הבאה".