האם המשטרה עושה תרגיל לחשודים ולמעורבים בפרשת הצוללות, המכונה גם פרשת 3000? קצת פחות מ-72 שעות אחרי שציינה שופטת בית משפט השלום בראשון לציון כי חלו התפתחויות משמעותיות בחקירה וכי נוספו ראיות המחזקות את החשדות נגד חלק מהמעורבים, החליטו החוקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה שלא לבקש הארכת מעצר נוספת לחשוד רונן שמר, עובד משרדו של מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות, והוא שוחרר היום (ראשון) למעצר בית.

פעמיים הובא בשבוע שעבר שמר לבית המשפט ולמרות טענותיה של פרקליטתו, עו"ד יעל גרוסמן, כי למרשה אין יד ורגל במעשים וכי הוא עובד במשרדו של גנור בלבד, ומכאן שכל פעולה שביצע היתה בהנחייתו של גנור, התעקשו במשטרה להאריך את מעצרו ולא לשחררו למעצר בית.
בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו עד שהיום ניאותה המשטרה להגיע להסכמה על שחרורו של שמר בתנאים מגבילים ובית המשטרה אימץ את ההחלטה המשותפת ושחרר את שמר ממעצר בו במקום.

עו"ד גרוסמן מסרה: "רונן אינו שותף בשום צורה לעבירות הנטענות וכל מטרת מעצרו היתה לשם השגת מידע על פעולותיהם של האחרים. יש להצטער על הימים שבילה במעצר, שכן כל המידע המצוי בידו ממילא מתועד בצורה מסודרת במסמכים שנלקחו מהמשרד על ידי המשטרה".
בתוך כך, במשטרה עומדים על כך שחקירת הפרשה ממשיכה ומתנהלת, מה עוד ששמו של מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, עלה גם במסגרת תת פרשיות המסתעפות מתוך פרשת הצוללות והן קשורות למכרזים והתנהלות פנימית עד להחלטה לרכוש את הצוללות דווקא מתאגיד תיסנקרופ.
במשטרה ימתינו להשלמת החקירה לפני שתוגש על ידם בקשה אל היועמ"ש לממשלה לגבות עדות גם מראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי ללמוד ממנו את מידת מעורבותו בנושא רכישת הצוללות והספינות.