מחאה ברשת: ימים אחרי שתשובת המדינה לעתירת בג"ץ בנושא אימוץ ילדים לבני ובנות זוג מקהילת הלהט"ב עוררה סערה, התגובות ברשת ממשיכות לזרום ולעשות גלים. "מדינת ישראל אפשרה לרוצח ראש הממשלה ולמטורפת שלצידו להיות הורים בישראל. אבל הומואים ולסביות הם החריגים כאן.


איילת שקד תתביישי לך", כתב גולש בפוסט שהפך ויראלי בפייסבוק וקיבל קרוב ל-5,000 שיתופים. 





גם הספארי הגיב לסערה וניסה להראות בצורה יצירתית כי מקורה של נטייה הומוסקסואלית בטבע והיא אינה "חריגה". "אצלנו בספארי מאמצים בגאווה את כל סוגי המשפחות. בתמונה - סוקי וצ'ופצ'יקוני הפינגוויניות הלסביות שלנו, מתחזקות זוגיות יציבה כבר מספר שנים", כתבו בפוסט שהעלו ברשת החברתית.







כזכור, משרדי המשפטים והרווחה ענו לבג"ץ בנושא כי "בנוגע לזוגות חד מיניים החליטו שרי המשפטים והרווחה על דעת גורמי המקצוע שלא לפעול בעת הזאת לשינוי הדין הקיים (שבו מתאפשר אימוץ רק ל'איש ואישה' או ליחיד, גם אם הוא חלק מזוג מאותו מין). זוג שאינו איש ואישה נשואים לרבות זוגות חד מיניים רשאים להגיש בקשה... שתישקל רק כשלא ניתן למסור את הילד לאימוץ על ידי 'איש ואשתו יחד' שהיא דרך המלך הקבועה בחוק".



יממה לאחר הסערה הציבורית שעוררה תשובת המדינה ביקש שר הרווחה והעבודה, חיים כץ, להתנצל על הניסוח שעלה מתשובת משרדי המשפטים והרווחה שהוגשה על ידי פרקליטות המדינה. 



בתשובה נרמז, יותר מפעם אחת, כי עמדת השירות למען הילד במשרד הרווחה היא שאין לשנות את החוק הקיים, לפיו העדיפות באימוץ תהיה תמיד ל"איש ואישה" משום שאין להטיל על הילד שעלול להיחשב חריג בשל היותו מאומץ, חריגות חברתית נוספת בשל היותו ילד להורים מאותו מין. מה שמשתמע מתשובת המדינה הוא כי בבסיס עמדת משרד הרווחה עומדת לא יותר מאשר דעה פרשנית-אורתודוקסית על שמרנותה של החברה הישראלית ככלל, ולא קביעה מקצועית בעלת בסיס מחקרי כלשהו שנוגד את התשתית המחקרית ההפוכה לחלוטין בעולם האקדמיה. 



"לצערנו הניסוח שהוגש לבג"ץ היה ניסוח כושל שראוי שלא יאמר. לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת", הבהירה לשכתו של השר חיים כץ, שממנה נמסר גם כי "מדיניות השר לגבי אימוץ, כפי שנתקבלה על ידי משרד המשפטים ומשרד הרווחה, היא שיש לערוך רפורמה מקיפה בשירותי האימוץ ובמקביל להשקיע יותר בטיפול בקהילה. הרפורמה חיונית משום שמשך הזמן בממוצע עד לאימוץ ילד בישראל (כולל אימוץ מחו"ל) עומד על יותר משבע שנים, ובכל שנה נמסרים לאימוץ כמאה ילדים בלבד". 



ואולם, למרות ההתנצלות על נוסח הדברים, לא נמסר ממשרד הרווחה האם ברפורמה שתוצע יהיה תיקון לטובת שוויון בין מבקשי האימוץ בכלל, וזוגות להט"בים בפרט, ומהו לוח הזמנים לגיבושה ויישומה.