לאחר שהצהירה בתחילת השבוע שתעבור לעבוד כרופאה במכבי שירותי בריאות בתחום הרפואה הכללית, נקלטה אתמול ד”ר איריס פריד, אחת מששת הרופאים המומחים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית בבית החולים הדסה, כרופאה בכירה בשערי צדק, שם היא צפויה לשמש כאחראית השירות הפליאטיבי (טיפול תומך) בבית החולים לילדים של המרכז הרפואי הירושלמי.



“אני שמחה על כך מאוד”, אמרה פריד ל”מעריב־השבוע”. “אני יכולה לחגוג עכשיו שנה”. לאחר שעבדה 17 שנה במחלקה ההמטו־אונקולוגית בהדסה, היא הכחישה אתמול כי כבר בתחילת השבוע היו מגעים לגבי מעבר לשערי צדק: “כל מה שאמרתי אז היה נכון, זה מה שהיה סגור, סגור לחלוטין, ומה שיש היום זה מה שיש היום”.



בשערי צדק טענו אתמול: “אין שום מגעים לקליטת רופאים נוספים. ד”ר פריד נקלטה היום לתפקיד אחראית השירות הפליאטיבי בבית החולים לילדים, שמרכז את כל התחומים שקשורים לילד - הקלת סבל וכאב וטיפול תומך, שבין היתר כולל טיפול בילדים חולי סרטן”.



ד"ר איריס פריד



גורם בכיר במשרד הבריאות העוסק בפרשת הדסה מסר אתמול ל”מעריב־השבוע” כי המשרד לא התנגד לקליטת הרופאה בשערי צדק. “שתעבוד במרפאה שם, לא התנגדנו”, אמר הגורם. “שערי צדק לא זקוק לאישורנו להעסיק רופא. שתעבוד, שתתפרנס. הסאגה מאחורינו”.



במקביל, בהדסה הודיעו אתמול על קליטתה של ד”ר אירנה זיידמן, רופאה בכירה מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים בבית החולים רמב״ם בחיפה, לתפקיד בכיר במערך השתלות מח עצם בילדים. “אני מצפה לשיתוף פעולה פורה עם צוות הרופאים והצוותים המקצועיים החדשים בהדסה”, אמרה זיידמן. “כמו גם עם הרופאים מהארץ ומחו״ל המצטרפים בימים אלה למערך״.



ובינתיים, בחזית משפחות הילדים חולי הסרטן נכנסה אתמול משמרת המחאה מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים ליומה השני. עו”ד אליעד שרגא, המייצג את ההורים, נפגש אתמול עם מנכ”ל משרד מבקר המדינה אלי מרזל ועם היועץ המשפטי למבקר פרופ’ יורם רבין, ודרש לפתור באופן מיידי את המשבר וכן להנפיק דוח על התנהלות הגורמים הבכירים בפרשה.