מצעד הרמטכ"לים: הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ צפוי להגיע היום (חמישי) למסור עדות בפרשת הצוללות. שם נוסף שעלה במהלך החקירה וצפוי למסור גם הוא  עדות הוא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. מי שבוודאות אמור להגיע היום הוא מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום להשלמת חקירה. במידה ועד אז יספיקו החוקרים לחתום על הסכם עד המדינה עם מיקי גנור, לא מן הנמנע שייערך עימות בין מרום לגנור. עימותים נוספים בהמשך צפויים בין גנור לבין עו"ד דוד שמרון. 



אמש דיווח ברוך קרא בחדשות 10 כי חלק ניכר מעדותו הנרחבת של מיקי גנור למשטרה נוגע לניגוד עניינים סביב מכלי האמוניה, כפי שנחשפו השבוע על ידי מבקר המדינה. לפי הדיווח, מיקי גנור ועו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, שיתפו פעולה כדי לאפשר לתאגיד טיסנקרופ, שייצר גם את הצוללות שנמכרו לישראל, על מנת לבנות מיכל אמוניה חדש בישראל. 

בהקשר זה ראוי להזכיר שמבקר המדינה טען השבוע כי הוא מאבחן התנהגות לא סבירה של רשויות המדינה במהלך ההחלטות האחרונות ביחס למכל האמוניה, במטרה לעזור לחיפה כימיקלים "בצורה שמעלה חשד לפלילים". 


עו"ד דוד שמרון. צילום: פלאש 90



בתוך כך, ממשיכים במשטרה ובפרקליטות במאמצים קדחתניים כדי לזרז את החתימה על הסכם עד המדינה עם מיקי גנור, כדי לבצע בהקדם עימותים בינו לבין חשודים אחרים בפרשה. בינתיים עולה כי גנור - בעדות שהמשטרה לא יכולה לעשות בה שימוש עד לרגע החתימה על הסכם עד המדינה - מפליל כאמור את עו”ד שמרון בצורה ישירה או עקיפה וטוען כי היה צריך לקבל שכר טרחה גבוה הרבה יותר אם עסקת הצוללות הייתה יוצאת אל הפועל. לדברי גורמים המעורים בפרטים, טען גנור כי שמרון הבטיח פטור ממכרז לגבי חלק מהצוללות - ועמד בדבריו. “שמרון הבטיח וקיים”, הבהיר גנור כשחשף בפני החוקרים פרטים חדשים.



גורמים בחקירה מעריכים כי גנור עדיין מסתיר בקרבו פרטים מהותיים ומידע נוסף, והוא לא ישחרר אותם עד שתיחתם עמו עסקת עד המדינה. עם זאת, עסקה זו תיחתם רק אם יתמלאו בה לפחות שני אולטימטומים. מחד, בפרקליטות לא יסכימו להפחית מעונש מאסר בן חמש שנים שיושת על גנור לאחר שיודה ויורשע בפרשה, מאחר שמדובר בחשוד המרכזי, זה שתיווך בעסקת הצוללות והיה מעורב פיזית בעבירות שוחד לכאורה ותיווך לשוחד. גנור, באמצעות פרקליטו עו”ד אלי זהר, דורש מאידך להפחית בעונש ולהעמידו על שנתיים מאסר בפועל בלבד, כשהוא מתחייב לחשוף חומרים נוספים ומידע משמעותי.



האולטימטום השני יגיע מרשות המסים והרשות להלבנת הון, שם מתייחסים לגנור כאל “כריש” שנלכד - בבחינת חומרת עבירות המס שביצע, היקפי העבירות והסכומים שאמורים להגיע לקופת המדינה. נחקר נוסף שלגביו מתייחסים ברשות המסים הוא אבריאל בר יוסף, שחשוד בעבירות מיסוי והלבנת הון.