יזמית הנדל"ן החשודה בהעלמת מס, מרמה ורישום כוזב בעת ניהול חברתה אור סיטי נדל"ן, ענבל אור, שוחררה היום (חמישי) בשעות הערב המאוחרות בערבות מכלא נווה תרצה לאחר מספר שעות של מאסר. אור נעצרה על ידי המשטרה בשעות הבוקר, לאחר שלא הסדירה את חובות הפיגורים שנצברו לה ולא סיפקה את המסמכים שנתבקשה לידי כונס הנכסים של חברת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז.  לאחר מעצרה, פרקליטה של אשת הנדל"ן, עו"ד אפרים דמרי, גייס את 12 אלף השקלים שנדרשו כדי לשחררה, והפקיד אותם בקופת בית המשפט המחוזי בתל אביב.



מוקדם יותר, הגיש עו"ד דמרי, פנייה חריגה לבית המשפט, בה הוא ביקש לפנים משורת הדין לשחרר את אור, שסובלת לדבריו ממצב נפשי קשה כתוצאה מהמאסר. השופטת התורנית שאליה הוגשה הבקשה קבעה כי אור תוכל להשתחרר אם תפקיד 12 אלף שקל, אותם כאמור הפקיד עורך דינה, וכן להציג ערב צד ג' שיחתום על ערבות בסך 24 שקל, שיבטיח את כיסוי החוב שלה בגינו נשלחה למאסר. השופטת גם קבעה כי את הערבות שנקבעה יש להפקיד במזומן, כפי שאכן נעשה.






מעצרה של אור לווה גם הוא בדרמה לא קטנה. לאחר שבתחילת השבוע הוצא צו מעצר נגדה, וזאת מאחר שלא עמדה בהוראת בית המשפט להפקיד כספים בגין חובותיה בהליך פשיטת הרגל, הצליח אמש מפקד יחידת האיתורים של מחוז מרכז במשטרה לאתר את אור. לאחר שאיתר אותה, שוחח מפקד היחידה עם אור, וזאת על מנת למנוע התלהטות היצרים ומהלכים שכבר היו מוכרים להם מהעבר, וסיכם איתה שהשוטרים יגיעו אליה לבית מלון לאונרדו בירושלים, בו היא שהתה סמוך לחצות. גורם המעורה בפרטים סיפר: "הייתה כוונה למנוע התלחשויות מיותרות, רצו בסך הכל לסגור את הסיפור בצורה קלה ומהירה, אך נראה שלאור היו תוכניות אחרות".



אך כשהשוטרים הגיעו אל יזמית הנדל"ן, כפי שסוכם בין אור למפקד יחידת האיתורים, ותוך כדי כשהיא מבקשת מהם לסייע לה בהורדת מזוודות ותיקים שלהשהיו במלון, הבינה אור כי אין כוונה להוביל אותה לתחנת המשטרה לחקירה, אלא לפנותה לבית הסוהר נווה תרצה, החלה אור לצעוק ולטעון כי היא לוקה במיחושים ועומדת להתעלף. השוטרים הזעיקו למקום אמבולנס של מד"א, שהחל לטפל באור, ביצע מספר בדיקות, ולבסוף הוחלט לפנותה לבית החולים.



עו"ד אפרים דמרי



אור ביקשה מצוות מד"א שיעמיס את המזוודות והתיקים לאמבולנס בדרכה לבית החולים. בשלב הזה העיר לה אחד מאנשי מד"א כי אין באפשרותו למלא את בקשתה, שכן האמבולנס מיועד להובלת חולים בלבד, ולא כבודות, אור ביקשה לשוחח עם האחראי עליו במשמרת ואיש הצוות במד"א עשה כדבריה, חייג לממונה עליו והפקיד בידיה של אור את מכשיר הטלפון שלו שתנהל את השיחה עם הגורם. בשלב מסוים, על פי גורמים שונים, עלתה השיחה לאקורדים צורמים, ואור ניתקה את הטלפון. עדים שהיו במקום טענו כי היא הטיחה אותו בחוזקה ברצפה והוא התנפץ במקום.



בתגובה לכך, השוטרים שהיו במקום העלו את אור לניידת והובילו אותה לבית החולים אסף הרופא. בשעות הבוקר, לאחר שנבדקה על ידי הצוות הרפואי ונמצא כי מצבה תקין, היא שוחררה מבית החולים והועברה על ידי השוטרים לבית הסוהר נווה תרצה כשהיא נמסרת לאחריות שירות בתי הסוהר.