יושב ראש איגוד סוחרי מזרח ירושלים (עמותת בית אלמקדס), מאזן אלקאק, גינה היום (ראשון) בשיחה עם "מעריב" את הפיגועים האחרונים ואת השתיקה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנושא. "ראינו שברשות הפלסטינית ובין כל הערבים אף אחד לא גינה, וזה חרה לנו. ראש הממשלה אבו מאזן בעצמו שותק, והשתיקה שלו אומרת שהוא מסכים וזה מקובל", אמר.



אלקאק הסביר כי הוא "מייצג 6,000 תושבים במזרח ירושלים, סוחרים וגם אזרחים, שגרים בעיר העתיקה. לדבריו, מעבר למצב בהר הבית ובעיר העתיקה, אנחנו רואים משפחה שיושבת יחד לאכול ביום שישי בערב. ומגנים את זה שנכנס בחור ערבי לאותה משפחה ועשה מה שהוא עשה. "זה לא בן אדם, אין לו לב ואין לו דין ולא דיין, וזה בהחלט נגד האסלאם", הדגיש, "התושבים הישראלים מגנים את זה, הלב שלנו כואב על זה ואני מתנצל מבן אדם לבן אדם מול המשפחה ומול עם ישראל ומדינת ישראל".



אלקאק. "הפיגועים אסורים בדת שלנו".



יושב ראש האיגוד אמר כי הם מגנים את הפיגוע בהר הבית. "זה אסור בדת שלנו, כתוב אצלנו בקוראן שאסור להיכנס עם נשק וסכין להר הבית", הדגיש, "לדעתי, מי ששלח את אותם אנשים הם דאעש, כי רק הם פועלים כך, הם נכנסים למסגדים בסוריה והורגים". לטענתו, כל העולם מסתכל עכשיו על מה שקורה במדינת ישראל ובירושלים בין ערבים ליהודים, וזה לא טוב. "מדינות ערביות אחרות שרוצות שיהיה מלחמה וטרור במצב והזה יוסיפו שמן למדורה, אבל אנחנו כאן רוצים להרגיע הרוחות כמה שיותר מהר, להרגיע את המצב באל-אקצא ובשאר המקומות", הסביר.



אלקאק ציין: "אנחנו מבקשים שימונה גוף מטעמנו שיפעל בשיתוף פעולה עם מדינת ישראל ומשטרת ישראל ויהיה אחראי על הביטחון בהר הבית, בשביל כולם". הוא סיכם את דבריו ואמר כי הם "חושבים ורוצים לעבוד יחד בשיתוף פעולה בשכל כדי שלא יקרה כזה דבר. זה לא פוליטי, אנחנו רוצים לחשוב ביטחונית איך לפתור את הבעיה ולמנוע בהר הבית מצב שבו מרימים נשקים ויורים".