שלושת בני משפחת סלומון שנרצחו בערב שבת בבית אבי המשפחה בישוב נוה צוף (חלמיש) מובאים בשעה זו (ראשון) לקבורה בבית העלמין במודיעין בליווי אלפי בני אדם שהגיעו לחלוק להם כבוד אחרון. אלוף רוני נומה, מפקד פיקוד מרכז, הגיע גם הוא כנציג צה"ל להלווייה. כזכור, מחבל בן 19 חדר לישוב שבמערב בנימין ודקר את אבי המשפחה, יוסי סלומון (70), את חיה ביתו (46), ובנו, אלעד (36), נשוי ואב לחמישה. המחבל הספיק לדקור גם את אם המשפחה, טובה (68) ולפצוע אותה באורך בינוני-קשה, לפני שנוטרל. 



"לטובה היתה ילדות קשה. היא תמיד אמרה שיוסי היה הפיצוי שלה. 'איזה בעל טוב קיבלתי', היא היתה אומרת. איך היא תחזור לבית הזה אחרי האסון הנורא הזה?!", כך שאלה בכאב תמר חופי, חברה קרובה של משפחת סלומון המתגוררת מולם. משפחת חופי לא היתה באותה שבת נוראה בבית, ומכיוון שביתם נמצא לפני בית סלומון בנתיבו של המחבל, תמר משוכנעת שהמחבל ניסה להיכנס אליהם קודם, ומכשלא נענה – עבר למשפחת סלומון. "השבוע יש למשפחה הזאת ברית. איך הם יחגגו?! איך אפשר? מה שכן, יש להם שמות מאוד טובים לתת לתינוק שנולד." חופי סיפרה על חיה, הבת שהתגוררה בבית הוריה ונרצחה אף היא. "היה לטובה ולה קשר מאוד מיוחד ואמיץ. כל היום יוצאות ומבלות ופה ושם. נורא ואיום. כואב הלב". ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, אמר בהספדו בהלוויה: "מה אפשר להגיד לאם שמגוננת על ילדיה מפני מלאך המוות בקומה למטה? איך אפשר לנחם חמישה ילדים שנותרו עכשיו יתומים?".



הלוויית הנרצחים בפיגוע בחלמיש. צילום: דוברות עיריית אלעד



חיה ז"ל היתה מורה אהובה מאוד בבית הספר "נעם המאירי" שבלוד. לפני מספר שבועות, בסוף שנת הלימודים, חילקה חיה תעודות, והוסיפה, כי לדעתה יש תעודה חשובה מזו הניתנת להן היום, וזו התעודה מאלוהים, המחלק ציונים לידידות, סבלנות, הבנה, אהבה. טוב לב, אחריות, הכרת הטוב, ענווה. "והיא חשובה, אותה התעודה, אפילו יותר מכל תעודה אחרת. ולא רק פעם בשנה או פעמיים, אלא בכל דקה שעוברת. כי הרבה פעמים, במרוצת החיים, שוכחים אנו ושוב שוכחים, שלהיות אדם עם מידות טובות, זהו המבחן האמיתי בחיים! בהצלחה, המורה חיה".



במוצאי שבת הוקמה נקודת התיישבות חדשה לזכר הנרצחים ושמה יד אח"י (אלעד, חיה ויוסי). בישיבה שנערכה באותו ערב יצאה דרישה ממערכת הביטחון את החזרת הבטחון לתושבי היישוב, בהשלמת מרכיבי בטחון מקסימליים שכבר תוקצבו והובטחו לאחר אירוע השריפה הקשה לפני כ7 חודשים, אך טרם בוצעו בפועל. בנוסף, סגירת הציר המזרחי שממנו יצאו המפגעים באירוע השריפה ובאירוע הנוכחי לתנועת פלסטינים. ציר זה מאיים על היישוב וכעת הוא חסום על ידי התושבים שהקימו את נקודת ההתיישבות.



אלעד סלומון ואשתו מיכל. צילום: דוברות עיריית אלעד



כמו כן, דורשים בישוב יצירת רצף התיישבותי ממקום הפיגוע בבית משפחת סלומון בנוה צוף ועד לשכונת צופית הסמוכה לישוב. ובכך ליצור מרחב בטחוני גדול יותר, ובמקביל אישור ותחילת בנייה של שכונות בישוב שאושרו התב"עות שלהם. המשפחה תשב שבעה ברחוב רש"י 22 בישוב אלעד, שהוא ביתו של אלעד סלומון ז"ל ומשפחתו. בצירוף מקרים מצמרר, בית ליד בית המשפחה, מתגוררת משפחת יפרח, שבנם אייל נחטף ונרצח לפני שלוש שנים.