מתהדקת החגורה בפרשת הצוללות. המשטרה תחכה לעו"ד דוד שמרון מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מיד עם שובו חזרה ארצה מחופשה והוא יעוכב לחקירה במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה על מעורבותו לכאורה בפרשת הצוללות. כזכור, בשישי האחרון חתם המתווך בעסקה מיקי גנור, על הסכם עד מדינה  ויועבר למתקן בבית הספר לשוטרים בבית שמש שם ישהה במהלך השבועיים הקרובים כדי למסור גרסה מפורטת וכן פרטים אודות עסקאות ביטחוניות חדשות שהתבססו סביב שוחד ושחיתות לכאורה, נכתב כי המתווך יצר קשרים באמצעות פרקליטו לקידום עסקאותיו.



גנור, יוצג בפרשת הצוללות על ידי עו"ד שמרון ובשלב הראשוני של החקירה לאחר שעוכב עו"ד שמרון לחקירה הוא נדרש להתייצב מידי בוקר עד ליום חמישי לפני כתשעה ימים אז גם הותר לו לטוס לחו"ל לחופשה בת שבועיים. לא מן הנמנע כי המשטרה שהסכימה לבקשה ערכה תרגיל חקירתי מתוכנן, נותרה עם גנור לשיחות מחץ שהובילו בתיווך פרקליטיו עורכי הדין אלי זוהר, אילן סופר ומיכאל דיאמנט לחתימה על הסכם עד המדינה במסגרתו יצטרך להפליל את שותפיו למעשי השחיתות.



בעקבות המידע החדש, מתכוונים במשטרה לעכב את עו"ד שמרון לחקירה ולקיים כפי שציינו עימות בינו לבין גנור. גם מפקד חיל הים לשעבר האלוף במי"ל אליעזר צ'ייני מרום, משנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף ועו"ד רונן שמר שעבד במשרדו של גנור, ישובו אל משרדי החקירות ויצטרכו להתעמת עם תמלילי הקלטות, עדות מפורטת ומסמכים שיפרוס בפני החוקרים גנור במהלך הימים הקרובים במסגרת מחויבותו בהסכם עליו חתם.



מיקי גנור ואבריאל בר יוסף. צילום: אבשלום ששוני



גנור יפתח בפני החוקרים פרשיות נוספות ובכירים במשרד הביטחון לשעבר ובצבא, כמו גם גורמים פוליטיים יפקדו את משרדי היאל"כ לחקירה באזהרה וחלקם למתן עדות. נבהיר כי במשטרה שוקלים אפשרות לצרף אל צוות החקירה ביאל"כ הפועל בשיתוף פעולה עם רשות המיסים גם צוות מהיחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה ואולי אפילו מהיחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) ולא רק בשל היקפי החומרים ומגוון הפרשיות שעוד ייחשפו.



במקביל, סבורים ברשות המיסים כי במסגרת ההסכם שקיבל את אישור פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו ייפרד גנור מ - 10 מיליון ש"ח שישולמו כקנס לקופת המדינה, יצטרך גנור לשלם את מלוא שווי המס בגין עבירות המס והלבנת ההון שביצע כביכול במסגרת פעילותו ומדובר בסכומים הנאמדים בהיקפים של עשרות ואולי מאות מיליוני שקלים.



גורם המעורה בפרטים מסר כי "ההסכם מדבר על תנאים מקלים בענישה בגין העבירות שביצע אולם אין בכך כדי לפתור אותו מחובת המס שחלה גם עליו בגין העסקאות שביצע והעלים מרשות המיסים".



עוד חשוד מרכזי בפרשה שיצטרך להתמודד בכתב האישום עם עבירות מס חמורות הוא אבריאל בר יוסף שפקיד השומה כבר בוחן את החומר נגדו לקביעת שומת המס שעליו לשלם בגין עסקאות שבידי צוות החקירה ראיות חותכות לכאורה שהיה מעורב בהן ולא דיווח עליהן כדין.
עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של צ'ייני מרום התייחס ואמר: "מרשי כופר מכל וכל בחשדות המתפרסמים בכלי התקשורת חדשות לבקרים. מרשי לא מתכוון לנהל את מאבקו בתקשורת אלא אך ורק במקום הראוי לכך . הוא שם מבטחו כי החקירה תביא לטיהור שמו".