נשיאת בית משפט השלום בראשל"צ השופטת עינת רוטן אימצה הבוקר (שני) את בקשת המשטרה ואישרה את שחרורו בתנאים מגבילים של המשנה לראש המל"ל לשעבר ואחד החשודים המרכזיים בפרשת הצוללות אבריאל בר יוסף למעצר בית בן 14 ימים. השופטת קבעה כי על בר יוסף חל איסור לצאת מתחומי מדינת ישראל בחצי השנה הקרובה, תוך כדי שהוא מפקיד את דרכונו במשטרה.



כמו כן חל עליו איסור ליצור קשר כלשהו עם מי מהמעורבים בפרשה במשך 90 יום, איסור זה אינו חל על אשתו של החשוד שמסרה גם היא עדות בפרשה. עוד נקבע כי בר יוסף יפקיד 100 אלף שקל במזומן עד ליום ה-31.7, וערבות צד ג' בסכום דומה. חשוב להדגיש כי אין בשחרור משום הטבה עם בר יוסף, והוא יוזמן לחקירה במהלך השבועיים הקרובים עם תום גביית העדות המפורטת מעד המדינה, המתווך בעסקה מיקי גנור. 



אתמול דווח כי המשטרה תחכה לעו"ד דוד שמרון מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מיד עם שובו חזרה ארצה מחופשה והוא יעוכב לחקירה במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, על מעורבותו לכאורה בפרשת הצוללות. כזכור, בשישי האחרון חתם המתווך בעסקה מיקי גנור, על הסכם עד מדינה  ויועבר למתקן בבית הספר לשוטרים בבית שמש שם ישהה במהלך השבועיים הקרובים כדי למסור גרסה מפורטת וכן פרטים אודות עסקאות ביטחוניות חדשות שהתבססו סביב שוחד ושחיתות לכאורה, נכתב כי המתווך יצר קשרים באמצעות פרקליטו לקידום עסקאותיו.



גנור, יוצג בפרשת הצוללות על ידי עו"ד שמרון ובשלב הראשוני של החקירה לאחר שעוכב עו"ד שמרון לחקירה הוא נדרש להתייצב מידי בוקר עד ליום חמישי לפני כתשעה ימים אז גם הותר לו לטוס לחו"ל לחופשה בת שבועיים. לא מן הנמנע כי המשטרה שהסכימה לבקשה ערכה תרגיל חקירתי מתוכנן, נותרה עם גנור לשיחות מחץ שהובילו בתיווך פרקליטיו עורכי הדין אלי זוהר, אילן סופר ומיכאל דיאמנט לחתימה על הסכם עד המדינה במסגרתו יצטרך להפליל את שותפיו למעשי השחיתות.



בעקבות המידע החדש, מתכוונים במשטרה לעכב את עו"ד שמרון לחקירה ולקיים כפי שציינו עימות בינו לבין גנור. גם מפקד חיל הים לשעבר האלוף במי"ל אליעזר צ'ייני מרום, משנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף ועו"ד רונן שמר שעבד במשרדו של גנור, ישובו אל משרדי החקירות ויצטרכו להתעמת עם תמלילי הקלטות, עדות מפורטת ומסמכים שיפרוס בפני החוקרים גנור במהלך הימים הקרובים במסגרת מחויבותו בהסכם עליו חתם.