פיגוע הדקירה בפ"ת: סא"ל ש', קצין באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, הוא שלכד היום (שני) את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בפתח תקווה בו נפצע באורח בינוני אזרח ישראלי כבן 40. הקצין שחזר את רגעי הפיגוע: "עמדתי עם הרכב ברמזור אדום כשלפתע שמעתי המולה וראיתי אנשים רודפים אחרי חשוד וצועקים 'מחבל, מחבל'".



סא"ל ש' הוסיף וסיפר איך לכד בעזרת אנשים נוספים את המפגע: "התחלתי לרדוף אחריו בנסיעה, המחבל נמלט לרחוב צדדי וניסה להיכנס לבית פרטי, אך השער היה נעול. עליתי על המדרכה, התנגשתי בפח אשפה שפגע בו והפילו על הרצפה. ביחד עם אזרחים נוספים ריתקנו אותו לרצפה והתקשרנו למוקד 100".



במשרד הביטחון ציינו: "אנו משבחים את סא"ל ש' על תגובתו המהירה שהביאה ללכידת המחבל ולמניעת פגיעה באזרחים נוספים". המחבל, תושב קלקיליה בן 21, מסר עוד בעודו בזירה כי הוא ביצע את המעשה בגלל אירועי אל אקצה. על פי הודעת כוחות הביטחון, המחבל היה כלוא בעבר בישראל בשל פעילות טרור עממי. 



זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון



ראש עיריית פ"ת איציק ברוורמן, שהגיע לזירה, התייחס לאירוע הקשה: "מדובר בפיגוע שלא ניתן היה לצפות אותו, בחור שיצא מביתו בקלקיליה במטרה לבצע פיגוע, נכנס לעסק, דקר נהג אוטובוס מערערה, ולשמחתי הרבה האירוע הסתיים יחסית בטוב בזכות ערנותם של שכנים. אנו עושים כעת הכל כדי להחזיר את החיים לשגרה". 
 

חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א יוסי פרנקל ופראמדיק מד"א תום דגן סיפרו: "בתוך חנות מזון ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה יושב על כיסא עם פצעי דקירה מדממים בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים והעלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה ויציב". 



חזי פראג' (מימין). הלם במחבל וסייע בלכידתו