אישה בשנות ה-30 לחייה ובתה התינוקת נהרגו הערב (שני) בתאונת דרכים שהתרחשה בכביש 40, סמוך לצומת גורל. צוותי ההצלה שהגיעו למקום ניסו לבצע פעולות החייאה בפעוטה בת הארבעה החודשים, אך אלו לא צלחו. מדובר בהתנגשות בין שני רכבים פרטיים, שאירעה ביציאה מבאר שבע לכיוון להבים, שבעקבותיה פונתה האישה לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותה. בתוך כך, צעיר כבן 18 נהרג בהתהפכות רכב בכביש 25, המוביל מדימונה לנבטים, סמוך לצומת ערערה בנגב, באירוע שבו נפגעה גם צעירה בת 18 בינוני, אשר פונתה אף היא לבית החולים "סורוקה". בסך הכל נהרגו היום ארבעה בני אדם בתאונות דרכים בנגב.



באירוע הטרגי ליד צומת גורל, ככל הנראה, התינוקת נחנקה מאוכל בזמן הנסיעה, מה שהביא לכך שהאם עצרה בצד שמאל של הכביש, פתחה את הדלת, ואז רכב נוסף שעבר ליד רכבה מעך אותה, ובדרך פגע ברכבה.



זירת התאונה ליד צומת גורל. צילום: מד"א
זירת התאונה ליד צומת גורל. צילום: מד"א



מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח אודות תאונת דרכים קטלנית, שבעקבותיה כוח סיור ותנועה של משטרת ישראל במקום מכווינים את התנועה. בוחן תנועה בדרכו לזירה לחקירת נסיבות התאונה".



הפראמדיקים של מד"א, שני גמליאל ואורן וכט, שהגיעו למקום האירוע סיפרו: "כשהגענו למקום המראה היה קשה, ראינו רכב פרטי מעוך בסמוך למעקה הבטיחות, ומחוץ לרכב אישה כבת 30 ותינוקת כבת שנה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית. בסיוע רופאת ילדים מביה"ח סורוקה, שהזדמנה למקום, הענקנו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות. כמו כן, העלינו אותן לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותן לבית החולים כשמצבן אנוש". 



רק לפני מספר שעות אירעה טרגדיה נוספת בדרום, זאת לאחר שאמא לארבעה, תושבת היישוב הבדואי אבו קרינאת בנגב, שהייתה בחופשת לידה בבית משפחתה בתל שבע, דרסה למוות את בתה הפעוטה, מלאכ יאסר אבו קרינאת, בת השלוש, שהובאה למרפאה מקומית בתל שבע לאחר שנפגעה מהג'יפ של אמה. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע צוות המרפאה העניקו טיפול רפואי, אך לבסוף קבעו את מותה.



צוותי ההצלה במקום התאונה סמוך לבאר שבע. צילום: מד"א
צוותי ההצלה במקום התאונה סמוך לבאר שבע. צילום: מד"א



בני המשפחה סיפרו, כי האמא ילדה את בנה הרביעי לפני שבוע בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, והחליטה להיות אצל אמה בחופשת הלידה, מאחר ושני ילדיה הגדולים נמצאים בחופשת הקיץ מלימודים. בשלב מסוים, גיסתה ביקשה ממנה לפנות לה את החניה, כדי שתוכל לצאת לענייניה האישיים. האמא עלתה לג'יפ והזיזה אותו, מבלי לשים לב שבתה משחקת בחצר הבית, ודרסה אותה למוות. אחיינה של האם סיפר ל"מעריב אונליין", כי "דודתי במצב נפשי קשה ביותר לאחר הטרגדיה הנוראית".