חולים המבקשים לקבל טיפול בקנאביס רפואי או לחדש רישיון נתקלים בחודשים האחרונים בבעיה של היעדר מענה טלפוני במוקד של יק"ר (היחידה לקנאביס רפואי) במשרד הבריאות. ככל הנראה, מדובר בבעיית כוח אדם - שבעה עובדים ביחידה ועשרה עובדים במוקד הטלפוני, שאמור לטפל בעשרות אלפי פניות המתקבלות ביחידה ברבעון, לדברי סמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' ארנון אפק.



"הרבה מתייאשים כשאין מענה ומנתקים, ואין דרך אחרת ליצור איתם קשר כדי לבדוק אם הטפסים הגיעו או לבדוק מה עם האישור", אומרת רותם, מטופלת בקנאביס רפואי. לדבריה, היא המתינה בשבוע שעבר שלוש שעות ו־50 דקות למענה. ניר אלישע מעמותת הקנאביס הרפואי, המטופל בקנאביס על רקע פיברומיאלגיה (דאבת שרירים), סיפר כי בעבר "השיחה התנתקה לאחר ארבע שעות".



"מאז שרפורמת שר הבריאות עברה בהחלטת הממשלה ביוני בשנה שעברה, היא לא מתקדמת בשום צורה, מסיבה פשוטה - אין בה סעיף תקצוב", מסבירה מנכ"לית העמותה ומרכזת השדולה לקנאביס רפואי דנה בר־און. "עם 200 אלף פניות ליחידה בשנה, שבעה עובדים ורק עשרה מוקדנים, איך יכול להיות יחס הגיוני? זה שילוב של קצב הגידול במטופלים חדשים והצורך התמידי בחידוש רישיונות למטופלים ותיקים".



משרד הבריאות בתגובה: "אנו פועלים להגדלת מספר המטפלים בבקשות המגיעות ליק"ר כדי להאיץ את משך הטיפול בבקשות ולהוריד את העומס מהמוקד. הגיוס החל רק לפני מספר ימים וכבר ניכרת ירידה מסוימת במספר הממתינים, אך טרם השלמנו את מלוא האיוש"."נוסף לכך, בעתיד הקרוב תושק הרפורמה הלאומית בנושא ואנו צופים כי תפחת באופן ניכר כמות הפונים ולא יהיו עיכובים".