כמעט חודש חלף מסיום שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובנה של זיווית הרשקו, תלמיד כיתה ד' בבית הספר נופי החורש באלפי מנשה, לא קיבל עדיין את תעודת הסיום כי לא החזיר ספר לספרייה. "ביום האחרון ללימודים אספתי אותו מבית הספר, שאלתי אותו איפה התעודה והוא אמר 'לא קיבלתי אותה כי לא החזרתי ספר לספרייה'. הייתי בהלם. הוא היה עם פרצוף מבואס, כל הילדים קיבלו תעודה והוא לא", כך מספרת הרשקו. מיד לאחר מכן היא שלחה דוא"ל למחנכת, ובו כתבה על כך שלא יידעו אותה שמפני שבנה לא החזיר ספר, הוא לא יקבל תעודה.



הרשקו לא מכחישה שידעה כי בנה לא החזיר ספר: "ידענו שחסר ספר אבל לא ידעתי שזה מה שיקרה כתוצאה מאי־החזרתו. אני הייתי על סף דמעות, החזקתי את עצמי מולו כי ראיתי את האכזבה שלו". מחנכת הכיתה ענתה בדוא"ל ובו כתבה כי מדובר בנהלי בית הספר וברגע שיוחזר הספר בנה של הרשקו יקבל את התעודה. "כעסתי כי אמרתי לה שאף גורם מבית הספר לא יצר איתי קשר", אומרת הרשקו מנגד ומוסיפה כי עוד לפני תום השנה פנתה לספרנית בית הספר ושאלה אותה באיזה ספר מדובר, אך הייתה בעיה במחשב והיא אמרה שתחזור אליה ועד היום לא עשתה זאת.



כמו כן, לדברי הרשקו לא מדובר במקרה בודד בבית הספר, ויש ילדים נוספים שלא קיבלו תעודה בשל אי־החזרת ציוד. "מטריד שיש פה מדיניות לא תקינה שבית הספר נוהג בה שנים", היא מוסיפה ומדגישה כי לאחר בירור נוסף קנתה את הספר החסר ובימים הקרובים תחזירו לבית הספר כדי שבנה יזכה לקבל את התעודה.



ממשרד החינוך נמסר: "הנהלים של משרד החינוך קובעים שאין למנוע מתלמיד קבלת תעודה, וכבר ביום ראשון הסמוך לסיום שנת הלימודים עדכנה המנהלת את ההורים שהם מוזמנים לבוא ולקבל את התעודה מבית הספר".