המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשייך הגיב היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שנערכה בכותל על הסרת המגנומטרים והמצלמות בהר הבית. איתמר בן גביר, שהגיע למסיבת העיתונאים, הטיח במפכ"ל לפני תחילתה: "זאת בושה וחרפה, למה אתם מתנהגים ככה, למה הסרתם את המגנומטרים, אתם הפקרתם את הר הבית". ח"כ מיכאל בן ארי אמר כי "הווקף דורש דגל לבן, וזה מה שאתם נותנים".
פעילי ימין קוראים קריאות לעבר המפכ"ל אלשיך
 
אלשיך אמר בתחילת מסיבת העיתונאים: "אני שמח שאוכל לשים עובדות על דיוקם. ראשית, הלילה לא היתה דרמה כמו שהיה בתקשורת, ההחלטה היתה שלשום, להסיר את הגלאים, שערים ומצלמות, אלה האמצעים שהחליטו". הוא הסביר כי "ההחלטה של הקבינט היתה להסיר, וזה מה שעשינו, עיריית ירושלים השאירה אתמול לבקשת המחוז את השרשור". בן ארי ובן גביר המשיכו לאורך מסיבת העיתונאים להפריע, וכמעט פוצצו את האירוע. "התשתיות האלה חסרות ערך לאמצעי הביטחון למה שהיה אמור לעזור באופן זמני לביטחון", אמר המפכ"ל, "האחריות על הביטחון בהר הבית ליהודים, מוסלמים, היתה ונשארה אחריות משטרת ישראל ומחוז ירושלים, על סמך האילוצים ואנחנו עושים את החלטות הדרג המדיני".

בן ארי ובן גביר מתפרצים לדברי המפכ"ל. צילום: מרק ישראל סלם
 
בן גביר ובן ארי צעקו לעבר המפכ"ל: "למה השוטרים שלך אספו את העמדות? תגיד את האמת מה אמרת לנתניהו". אלשיך אמר "כשאני מדבר על תפיסת הביטחון היא נגזרת מהדרג המדיני והמשאבים שניתנו לנו. נתנו לנו הרבה מאוד משאבים ואנחנו מממשים אותה, אנחנו עושים זאת, בלי להגיד את זה באופן כללי. לא נפרט את הדרכים".

אלשיך: "מצר על כך שיש תחרות בין גורמים שונים מי יותר קיצוני ומתסיס"
 
המפכ"ל הוסיף: "אני מצר על כך שיש תחרות בקרב גורמים אסלאמיים להיות יותר קיצוניים ולהתסיס". הוא ציין כי "מהרגע שנפתחו שערי הר הבית, היו אנשים שבחרו להיכנס ולהתפלל והיו כאלה שבחרו לא להיכנס". לדבריו, כל אחד מחליט לאיזה גורם הוא מקשיב. "אנחנו איפשרנו לאנשים להיכנס מתי שהם רוצים ונמשיך לעשות זאת", אמר, "ההיתרים יהיו קשורים לרמת הפרות הסדר, והסדר שנצליח להשליט. אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות וככל שניתן, תהיה תפילה על הר הבית". 
 
בן ארי הטיח באלשיך: "אמרתם להם שיפעילו אלימות, אתם לימדתם אותם שאלימות משתלמת. אתה המפכ"ל, אתם עוזרים לטרור". עם תום דבריו, המפכ"ל הלך ולא השיב על שאלות העיתונאים.

בתוך כך, גורמים פלסטינים דיווחו כי מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, איים על מתפללים במסגד אל אקצא, כי אם יפרו את הסדר - הם יוענשו בחומרה רבה . על פי הדיווח, מפקד המחוז הבהיר כי אם תפרו את הסדר ויהיו התפרעויות בהר הבית אז יהיו ביניכם נפגעים. אל תנסו אותנו. עוד דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, ציטטה גורמים פלסטינים שהודיעו וטענו כי: "המשטרה חזרה לעבוד כמו שעשתה בעבר, לערוך חיפוש על מי שהיא חושדת בו. אנחנו יודעים שיהיו שוטרים רבים שיהפכו את הכישלון הישראלי לניסיון להוכיח ריבונות במתחם של מסגד אל אקצא", אמרו הגורמים.