אילה חסון שוחחה בתכניתה ברדיו 103FM עם ח"כ יהודה גליק (ליכוד) והעיתונאי רון קופמן על בעיית העישון בקרב הנוער בישראל. 

אילה חסון:
"חבר הכנסת גליק. למה אתה בעד הצעת החוק שיזמת?"
 
יהודה גליק: "בואו נזכיר לעצמנו שסיגריה היא גורם התמותה מספר אחת במספר ישראל. 8,000 מתים מעישון מידי שנה. פעם אחר פעם כשאני פוגש מעשנים אומרים לי שהסגריה לא בריאה אבל הם לא יכולים להפסיק. כשאתה מתחקר אתה מגלה שחלק נכבד מהאנשים התחיל לעשן בתיכון ובצבא. יש לנו תפקיד לשמור על הציבור ולמנוע את הנגישות לרעל הזה".

רון קופמן: "אם מדברים על בריאות נטו. אין ספק שאני תומך בחבר הכנסת גליק. אבל אנחנו נמצאים במקום מיוחד. אנחנו חיים בישראל. אנחנו שולחים ילדים וילדות לצבא כדי להמשיך את הקיום כאן. לא ייתכן שנערה ונער לא יותר להם לרכוש סיגריות רק כי רוצים לחשוב על בריאותם. אם רוצים לחשוב על בריאותם שישלחו אותם למחנה קיץ בקליפורניה ולא לשירות צבאי. נער בן 17 שנוהג בטנק, לא צריך לומר להם שהם לא מספיק בוגרים כדי לעשן"

יהודה גליק: "בקליפורניה העבירו את החוק שאוסר על מכירת סיגריות עד גיל 21 ויש מגמה על כך בכל העולם. כולנו מידי פעם שואלים את עצמנו שאלות כמו מדוע לא אוסרים כלי תחבורה כי יש כל כך הרבה תאונות דרכים ומדוע לא אוסרים טלפונים ניידים שהרי יש המון קרינה גם ככה. יש שיקול של רווח מול הפסד. כלי התחבורה הוא רווח ויש לקחת סיכונים. לסיגריה אין שום תועלת. הנגישות הבלתי נסבלת לסיגריה הוא פיתוי שמתחילים איתו והוא מושך אותך וחבל".
 
רון קופמן: "אני לא חושב שאנשי ציבור, אם כל הכבוד לגליק, יש להם את הרשות לחשוב מה טוב בשבילי כקטין ובגיר. אני רואה את התנהגות המחוקקים בשביל לקדם את האגו שלהם, הרגלי העישון שלי לא עניינם".
 
יהודה גליק: "לפי גישתך, כדאי להוריד את הרמזורים, מה פתאום שהמחוקק יחליט איפה מותר ואיפה אסור לנסוע"
 
רון קופמן: "המחוקק הוא מושחת ואין לו את הזכות להחליט, הוא אינו כשיר לחקוק. לא בחרתי במחוקק שיגיד לי מתי לעשן או לא".
 
אילה חסון: "ילדיך גם בוגרים רון?"
 
רון קופמן: "בנותיי סיימו את השירות הצבאי, שתיהן לא מעשנות".
 
יהודה גליק: "אנשים מעשנים לפחות מחנכים את ילדיהם לא לעשות זאת".

עריכה: איתמר זיגלמן