לאחר שהחזרה של המתפללים המוסלמים לאל-אקצא הידרדרה לכדי עימותים אלימים עם המשטרה, נראה כי המשבר בהר הבית רק הולך ומתרחק מפיתרון. הערב התחדשו שוב עימותים מוגבלים בעיר העתיקה, וכוחות הביטחון נמצאים בשיא לקראת תפילות יום השישי מחר. 

נראה כי בניגוד לשבוע שעבר, המתפללים יעלו מחר למסגדים שבמתחם הר הבית, לאחר שבווקף הכריזו כי כל אמצעי הבטיחות החדשים שהותקנו במקום לאחר הפיגוע הקטלני מלפני שבועיים הוסרו. עם זאת, ישנה דריכות גדולה למהומות באזור – וראש הממשלה הורה על פריסת כוחות מתוגברים של משטרה בעיר. 
אלפי פלסטינים נכנסו היום בפעם הראשונה מאז הפיגוע לרחבת הר הבית ולאזור מסגד אל־אקצא, והתעמתו עם כוחות הביטחון. לפחות 50 מהם נפגעו במהלך העימותים. היום יתגברו את הכוחות בירושלים שלוש פלוגות מג"ב.

"העול מוטל על כתפי השוטרים הנמצאים חשופים ממש בשדה קרב", אמרו אתמול גורמים במשטרה, "מקבלים החלטות בחטף, וככה זה נראה. המהומות לא יירגעו כל כך מהר, זו רק ההתחלה".
מתפללים במסגד אל אקצא
דרשן אל־אקצא, השייח’ עכרמה סברי, אמר: “כוחות הכיבוש התפרצו למסגד אל־אקצא ותקפו את המתפללים לאחר תפילת אחר הצוהריים משום שישראל רוצה לפצות על תבוסתה”. ואילו שייח’ עומר אל־כסואני, מנהל מסגד אל־אקצא, הודיע כי תתקיים ישיבה של אנשי הווקף, לצורך “הערכת המצב”.
כניסת המתפללים, שעל פי הערכות הפלסטינים מספרם הגיע לעשרות אלפים, התאפשרה לאחר אישור מצד הווקף והרשות הפלסטינית לכך שכל הצעדים שישראל נקטה במקום בעקבות הפיגוע בוטלו.  
הפלסטינים הניפו את דגל פלסטין באזור המסגד לאות ניצחון וקראו “אללה אכבר”. מחוץ להר החלו התפרעויות, וכוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור ההפגנות. רשת אל־ג’זירה שליוותה את כניסתם מחדש של המתפללים בשידור חי, דיווחה על “עשרות נפגעים בעימותים”. עוד דווח כי בשל יידויי אבנים של הפלסטינים ניזוקו אבני הכותל המערבי.
מהמשטרה נמסר כי עם כניסת המתפללים להר הבית החלו יידויי אבנים לעבר השוטרים ונתלו דגלי פלסטין ברחבי המתחם. מספר אבנים אף נפלו ברחבת הכותל. כוח משטרה שהיה ערוך במקום הדף את מפרי הסדר ופיזר אותם. בנוסף, הדגלים שנתלו במתחם הוסרו. כתוצאה מההתפרעויות נפצע כעשרה שוטרים.
מוקדם יותר הודיע המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, כי מבחינתו משבר הר הבית הסתיים. “המצב חזר לקדמותו, אנחנו נתפלל באל־אקצא”, אמר במסיבת עיתונאים בירושלים. ראשי הווקף פרסמו גם הם את החלטתם לאפשר את קיום התפילות.
יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ערך כינוס עם חברי ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, ואמר: “קיבלנו עדכונים מהמופתי ומבכירי הדת, ואנחנו יכולים לבשר שתפילות הצוהריים היום יהיו בתוך אל־אקצא. זה ניצחון גדול”. הוא הוסיף כי שוחח עם עבדאללה מלך ירדן והשניים קבעו לעקוב אחר ההתפתחויות בירושלים ולפעול בתיאום. “נעקוב צעד־צעד אחר המצב, הסיפור לא נגמר”, אמר אבו מאזן. גם חמאס בירך על הסרת כל אמצעי הביטחון במתחם הר הבית. בהודעת הארגון נכתב: “העם שלנו השיג ניצחון היסטורי על ישראל, על צבאה ועל ממשלתה”. מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר כי “המסקנה מהניצחון הגדול היא שלמרות הבדלי הכוחות, בני העם שלנו יכולים להשיג את זכויותיהם בעמידה איתנה”. הוא שב והדגיש, כי חמאס “ימשיך בדרכו למען שחרור כל ירושלים וכל פלסטין”.
דובר ממשלת ירדן, שר ההסברה מוחמד אל־מומני, אמר כי הסרת אמצעי הביטחון היא “מהלך בסיסי שלא היה מנוס ממנו, כדי להרגיע את המצב בשטחים הפלסטיניים ובייחוד בירושלים”. אל־מומני הוסיף: “לישראל ככוח כובש אין זכות לכפות צעדים שעלולים לשנות את הסטטוס קוו”. סעודיה מצדה זקפה לזכותה את פתרון המשבר. בית המלוכה בריאד הודיע כי המלך סלמאן ניהל בימים האחרונים מגעים עם גורמים אמריקאיים ועם מנהיגי מדינות  בנוגע למצב במסגד אל־אקצא, ומגעים אלה “הוכתרו בהצלחה”.