מסתמן: הליך הבדיקה בפרשת המסמכים המסווגים של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הופך להליך חקירה פלילית, כך רמזו היום (ראשון) נציגי פרקליטות המדינה בבקשה שהגישו היום לבית המשפט המחוזי בלוד.  בבקשה עצמה, הפרקליטות דרשה להשאיר את המסמכים שנלקחו במסגרת הפשיטה על הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות בכספת של בית המשפט. 



לפני כחודש וחצי העבירה התנועה לאיכות השלטון פנייה אל היועמ"ש לממשלה בה היא מציינת כי בעקבות פרסומים מהתקופה האחרונה לפיהם ראש הממשלה לשעבר אולמרט החזיק בתאו מסמכים החשודים כמסווגים וכי זה ניסה להעבירם לעורך דינו, יש מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית לבדיקת החשדות העולים, לכאורה.



כזכור, חוקרי להב 433 במשטרה פשטו לפני כחודש וחצי על הוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' והציגו בפני מנהלי ההוצאה צו חיפוש. זאת בעקבות חיפוש אחר חומרי הספר שחיבר אולמרט בכלא. בפשיטה חיפשה המשטרה חומרים לא ערוכים שהעביר אולמרט להוצאת הספרים.



בשירות בתי הסוהר ובמשטרה חקרו חשד לפיו בתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נמצאו מסמכים ביטחוניים אותם העביר לפרקליטו. בשב"כ, האמון על הנושא, סירבו להתייחס לפרטים - אולם נודע כי הממצא הועבר לטיפול גורמי החקירה. 





כזכור, בתחילת החודש, לאחר שנה וארבעה חודשים בהם שהה במאסר, השתחרר מהכלא אולמרט, שהורשע בפרשת הולילנד, זאת לאחר שוועדת השחרורים קיצרה בשליש את עונשו וכי הפרקליטות החליטה לא לערער על קביעה זו. ההחלטה לשחרר את אולמרט התקבלה לאחר שעבר שיקום במסגרת תוכנית הרשות לשיפור האסיר, כשבהחלטה קבעה ועדת השחרורים כי אולמרט ימשיך גם מחוץ לכלא את מסלול השיקום שלו. הוא יתנדב בעמותת "עזר למרפא" של הרב פירר כפי שביקש, ויפקוד את תחנת המשטרה אחת לשבועיים. הוועדה לא מצאה לנכון להטיל מעצר בית על ראש הממשלה לשעבר.



בנוסף, נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין החליט להקל בעונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כאשר במסגרת זו הוא העמיד את עונשו על תקופת המאסר בפועל. במילים אחרות, הנשיא החליט להסיר את רב ההגבלות שאמורות לחול עליו במהלך תקופתו מחוץ לכלא, למעט שתיים מהן שנותרו חסויות.

נשיא המדינה. החליט להקל בתנאי שחרורו של אולמרט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נשיא המדינה. החליט להקל בתנאי שחרורו של אולמרט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ההקלה בתנאי שחרורו של ראש הממשלה לשעבר מותנית בכך שאולמרט לא יעבור עבירה או יבצע פשע כלשהו עד לסיום תקופת המאסר שהיה אמור לרצות לפי גזר הדין המקורי.

חשוב להסביר כי לא מדובר בחנינה, אלא בהקלה בתנאי שחרורו, כאשר  במסגרתו זו הוא יישאר עם רישום פלילי וקלון. מלבד זאת, ראוי לציין כי הגבלה שלא הוטלה עליו היא האפשרות להתראיין לכלי התקשורת.