"לכי לאושוויץ!" כך צעקה תושבת חברון על פעילת השמאל האמריקאית אריאל גולד בשידור חי בפייסבוק שבו היא הוטרדה לעיני חיילי צה"ל. לפי הפעילה, גולד הוציאה מאז צו הרחקה כנגד המתנחלת בבית המשפט המחוזי בירושלים. הארגון הוסיף כי נקבע שימוע ליום רביעי בבוקר. 



 


גולד אמרה כי כי היא נסטרה בפניה, נבעטה והותקפה מילולית בזמן שהלכה לתחנת אוטובוס ברחוב השוהדא בחברון באזור שנמצא תחת שליטה ישראלית. "ההתקפה עליי התבצעה לאור יום ולעיני חיילים שסירבו, למרות תחינותיי, להתערב ולספק לי הגנה פיזית", סיפרה.

לאחר שהחלה התקרית, היא החלה לשדר אותה  בשידור חי בפייסבוק באמצעות הטלפון שלה ולתעד את מה שהתרחש מול בית הדסה בחברון, בית דירות בו חיות משפחות יהודיות.

נראה שצילומי הוידאו תומכים בטענתה מפני שהם מראים אישה יהודייה שחיה בעיר תוקפת אותה מילולית בזמן שחיילים עומדים מנגד. "היא אנטישמית. היא נאצית", המתנחלת אמרה לפעילת השמאל. "לכי לאל אקצה, לכי לחלמיש", הוסיפה בהתייחסות ליישוב שבו נרצחו שלושה ישראלים בפיגוע טרור מוקדם יותר החודש. "לכי לקהיר, לכי לסוריה". ברגעים מסוימים היא מצהירה כי לא תיתן לה לעבור. "לאיזה אויב את שולחת את החומרים הללו?" היא שואלת את גולד.

גולד ביקשה מהחיילים שסייעו לה להגיע לבטחה לתחנת האוטובוס במורד הרחוב כדי שתוכל לעזוב את העיר. "אני מבקשת מהחיילים האלה לוודא שאני לא אפגע פיזית והם מסרבים לספק את הסיוע הזה", אומרת גולד. היא גם מבקשת מהם להחזיר לה את כיסוי הטלפון שלה שהועף מידיה במהלך העימות. 

גולד ביקשה מהחיילים את שמותיהם והציעה להראות להם את הדרכון שלה. היא האשימה את האישה בכך שתקפה אותה גם יום לפני כן כשביקרה בעיר. החייל שאל למה היא הולכת ליד בית הדסה והציע כי פעולותיה פרובוקטיביות.