לאחר שדווח היום (שני) כי ב"שירותי בריאות כללית" מתכוונים לסגור את המרכזים לרפואה דחופה (מר"מ) של קופת החולים, הממוקמים במגדל המאה בתל אביב ובחולון, בקופת החולים מבקשים להפיג את הביקורת שנמתחה עליהם מכיוון המבוטחים ואת החששות שאלו העלו, ומדגישים כי המעבר נעשה מתוך חשיבה על טובת החולים. עם זאת, גורם במערכת מציין כי ברקע למעבר ניצב קושי בגיוס רופאים למוקד הרפואה הדחופה של הקופה.



לדברי אותו גורם, "היה קשה לגייס רופאים בתל אביב לעבוד במסגרת המוקד כשיש להם את האפשרות לעבוד במקום אחר. היה קשה להפעיל את המוקד הזה", מוסיף הגורם, "ניסינו לתקופה מסוימת, גם מבחינת שעות וגם מבחינת היקף אנחנו שואפים לתת יותר ורוצים לתת יותר. לאור זה, לאחר חשיבה ובדיקה חוזרת, אמרנו שנלך למודל אחר של פעילות".



המעבר צפוי להתבצע ב-1 בספטמבר, ומבוטחי הקופה יופנו לחלופין לשניים ממרכזי שירותי רפואה דחופה של "ביקור רופא": ברחוב יגאל אלון בתל אביב וברחוב ההסתדרות שבחולון. ברחוב יגאל אלון מדובר במרכז שיפעל במתחם מיוחד שיוקם עבור מבוטחי "כללית", שיקבלו בו טיפול בנפרד ממבוטחי קופות אחרות ומחיילי צה"ל.



"קודם כל המטרה היא לשפר ולהרחיב את השירות", מסביר גורם בשירותי בריאות כללית. "כלומר המרכז לרפואה דחופה בפועל לא ייסגר, אלא שהשירות יינתן במקום אחר ובאמצעות ספק, כמו שניתן במקומות אחרים. וכל זה אפילו עם שיפור, כי השירות ללקוחות הכללית יינתן לפי תנאי הספק, משמע, במתחם נפרד שיהיה ייעודי ללקוחות 'כללית'.



"המתחם החדש יופרד מהחיילים", מוסיפים ומדגישים בקופה, וזאת בניגוד למה שפורסם עד כה, ויצר חששות כבדים בקרב מבוטחי הקופה בנוגע לעומס המטופלים. "יהיה מתחם ייעודי שבו לקוחות הכללית יקבלו את השירות הזה. בכלל, הטענה לפיה יהיה עמוס יותר במרכז החדש בתל אביב כלל אינה נכונה, מפני שבהמשך רחוב יגאל אלון יש מוקד חירום ללקוחות של קופת חולים 'מכבי', כך שהמבוטחים שלה בטח ובטח לא יבואו ל'ביקור רופא'.



"המטרה היא חד משמעית - לתת שירות יותר טוב, גם יותר שעות וגם יותר שירותים", אמר הגורם. לגבי היקף השינוי, מציינים בכללית כי "השירות יינתן בשעות ארוכות יותר, בין השעות 19:00 ל-24:00 ולא עד 23:00 כפי שהיה עד כה. גם בימי שישי ושבת יפעל השירות ברצף לאורך כל שעות היום. בנוסף, יהיו שירותים רפואיים נוספים, כמו טראומה ופענוח מיידי של רנטגן, הרבה מעבר לשירותי רפואת ילדים ומשפחה".